سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 12 تير 1403
  • سقوط هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران توسط ناوگان آمريكاي جنايت‌كار، 1367 هـ ش
  • روز بزرگداشت علامه اميني، 1349 هـ ش
27 ذو الحجة 1445
    Tuesday 2 Jul 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      سه شنبه ۱۲ تير

      سفر...

      شعری از

      از دفتر شعرناب نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۵۸ شماره ثبت ۴۲۵۵
        بازدید : ۱۱۹۹   |    نظرات : ۲۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر

      (یادگار)
      (گفتي :
      قصد
      سفر داري
      ناگاه
      دلم تنگ شد براي چيدن نور
      براي
      پرواز قناري
      كه
      چگونه در قفس ِ سنگين است !
      و
      نگاهم
      در حسرت
      پرواز
      سيب سرخ زندگي معلق است
      ......
      ......
      كاش
      يادت بماند
      موقع
      سفر
      مهرباني
      دستانت رابراي من به يادگار بگذاري
      و
      چشمان
      معصومت را
      كه
      با آن به فرداي خوشبختي بنگرم !!)
      ***
      (مهناز چالاکی)
      =========

      (سفر)
      گفتم:
      قصد سفر دارم
      گفتی:
      با کدامین  نور
      پروانه ها آرَم؟
      دلتنگی ام،  با کی،
      در میان بگذارم؟
      گفتم:
      قناری نیز!
      گفتی:
      قناری در حبس!
      گفتم:
      قفس  بشکن!
      گفتی:
       هنری نمی باشد
      سینه را بشکستن!
      گفتم:
      سینه تا سینه!
      گفتی:
       دلم نمی آید!
      گفتم:
      در نگاه توست!
      دل،
       از گناهِ توست!
      سيبِ  معلق را،
      گر  ننگری، بینی!
      گفتی:
      كاش بود این
       گفته
      در توانِ من!
      گفتم:
      از خود فارغ ،
      و در خود پر گیر!؟
      گفتی:
      سفر بخیر
      منتظر می مانَم!
      گفتم:
      وقتی خود
      در خویشتن  غرقم!؟
      منتظر ماندن
      دگر بیهوده ست!...
      ***
      پژواره
      5/5/90
      در غربت موهوم

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0