دوشنبه ۵ آذر
هزار توی جهان شعری از امیر وحدتی یگانه
از دفتر یگانه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷ شماره ثبت ۱۱۳۱۲۱
بازدید : ۲۸۱ | نظرات : ۲۱
|
دفاتر شعر امیر وحدتی یگانه
آخرین اشعار ناب امیر وحدتی یگانه
|
"They lose the world that do"
"buy it with much care."
هزار توی جهان
دلا جهان به چنان آرزو نمی ارزد
که پای آن بنهی آبرو نمی ارزد
هزار توی جهان را هزار افسانست
که شرح قصه کنم مو بمو نمی ارزد
سریر و سلطنت و شوکت سلیمانی
فسانه ایست که بر قصه گو نمی ارزد
به چنگ آوری ار کل گنج قارون را
به روز واقعه بر تار مو نمی ارزد
نهفته در دل او بسکه کینه ای دیرین
قمار عمر بر این کینه جو نمی ارزد
سپرده ای دل اگر بر عروس رنگارنگ
چنین عروس بر این رنگ و رو نمی ارزد
به چشم مست غزالان خفته ی در خاک
به خال هندوی آن ماهرو نمی ارزد
چو عمر میگذرد مثل جوی آب روان
به آب رفته ی بر دشتِ جو نمی ارزد
به هر دری که زنی عاقبت رسی بر هیچ
هر آن ز هیچ کنی پرس و جو نمی ارزد صدای نعره شیران بریده از بیشه
برای روبهکان های هو نمی ارزد
ز عمر رفته مگو حال را غنیمت دان
گذشتِ عمر که برگفت و گو نمی ارزد
#امیر_وحدتی_یگانه
|
|
نقدها و نظرات
|
درود و عرض ادب جناب عزیزیان. سپاس از همراهی سبزتان. 🌱🌱🌱🍎🌱🌱🌱 | |
|
درود بیکران بر جناب خوشروی گرامی. سپاس. 🥀🥀🥀🍏🥀🥀🥀 | |
|
درودها و سپاس بیکران مهربانوی ارجمند. 🌺🌺🌺🍎🌺🌺🌺 | |
|
درودها بر ادیب گرانقدر جناب فلاح. سپاسگزارم گرامی. 🌱🥀🥀🥀🌱 | |
|
سپاس از حضور پر مهرتان جناب احسانی فر. 🌾🌾🌾🍏🌾🌾🌾 | |
|
درودها جناب فتحی بزرگوار. سپاس گرامی. 🌷🌷🌷🍏🌷🌷🌷 | |
|
درودها جناب گلی. قدم و قلم رتجه فرمودید ارجمند. 🌼🌼🌼🍏🌼🌼🌼 | |
|
درود بر هواجان. امید که جاویدان بمانی. 🌷 | |
|
درود و سپاس از مهر نگاهتان مهربانوی ارجمند. 🥀🍏🍏🍏🥀
حذف | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
غزل زیباییست بزرگوار👏👏🌺🌺
موفق باشید