يکشنبه ۴ آذر
به خانه بر می گردم شعری از طوبی آهنگران
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ۲۰:۲۶ شماره ثبت ۹۶۱۰۲
بازدید : ۵۹۲ | نظرات : ۱۰۹
|
آخرین اشعار ناب طوبی آهنگران
|
من شعر نیستم. می خواهم چیزی یگویم
انسانم از کاری از انسان به انسانم
از طوفان از گناه. از شیطان های زالوصفت
چطور توانستند خانه خرابی را
چطور بر خرابه خانه ساختند
به خانه بر می گردم
دیدم خانه ای نسبتا نیم آباد
دری باز و صدای ندارم ندار می آمد
خانمی با لباس چروک و بی حوصله کنار ایستاده بود
دخترکی با موهای بلند. و پسری رنگ پریده
و عکسی که به دیوار کج آویز بود
بی اختیار چشمم به درون خانه افتاد
که خانم داد. زد هان چی
آدم زند مرده ندیده ای. فراموش شدگان را ندیده اید
حیران شدم عقلم کند شد. آشفته ماندم
مردی پشمالو را دیدم نگاهی بر چشمانش کردم
ترسیدم خواستم بروم. گفت نروید. بایستید
من انسانم
تو هم بگو من انسانم. من در ستم زمانم
من وسیله ی زندگی دیگرم.
وقتی لبانش را باز کرد. گوشت سوخته ای نمایان شد
گفت خب چه خبر ببخشید من بیمارم
گفتم مگر دکتر وجود ندارد
گفت چرا من درمان ندارم
تو فکر می کنی من زنده ام
به دنیا بگو من زنده ام
بگو من از جمله فراموش شدگانم
من متهم هستم متهم به رنج خفت
من قربانی مواد مخدرم
این یک حقیقت. یک حقیقت
خود را کمی کنار کشیدم
گفت من چیزی مخفی ندارم
من از سایه هم می ترسم
من که زند نیستم مرده ام
اینجا گورستان حیوانات است
من کفن و کور هم ندارم
آمد برود بیرون بچه گفت
بابا کی می آیی
گفت به خانه بر می گردم
گفتم خدا یا همه اسرار از تو
یکی باید بلند شود
اراده کند
یه جایی یاد باشد یکی فکر کند
اعتیاد چه کلمه ی زشتی
مثل میش. مثل. بره.
بدست کفتارها گرگها فروشندگان سازنده گان
تولید کننده گان اینها دیگر کیند
دنیا بر گار ی حماقت سواری می کند
چه کار کثيفی انسان را به حیوان تبدیل می کند
ای عزیزان بشر دور شد
الف هرز تمام مزرعه را گرفت
ای پارسایان جامعه را از آشفتگی در یابید
تو می توانی. یک نفر را نجات بده
۸. ۱۲. ۹۹.
طوبی آهنگران
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام جناب استکی چشمه از حضور همیشه گرم شما ممنونم | |
|
سلام جناب خوشرو گرامی از حضور شما ممنونم | |
|
بانو جان . ناصری راد عزیز خئلی خیلی زحمت کشیدی دورود بر شما | |
|
سلام جناب خوشرو از لطف همیشه گی شما بسیار بسیار ممنونم | |
|
سلام جناب استاد انصاری از لطف شما ممنونم | |
|
سلام جناب فاضلی بزرگور از حضورتان ممنونم | |
|
جناب شهنی از حضور همیشه. گی شما بسیار بسیار کمالسپاس را دارم دورود. بر شما | |
|
سلام بانو جانمروشن ضمیر ا ز لطف شما ممنونم | |
|
سلام جناب خوش رور از شما بسیار بسیار سپاس گذارم | |
|
: | |
|
سلام جناب احمدی ز حضور شما ممنونم | |
|
سلام جناب احمدی از حضور شما ممنونم | |
|
: | |
|
سلام جناب رافعی. بزرگوار دورودبر شما از حضور شما ممنونم | |
|
سلام محمد جواد جان دورود بر شما بزرگوار از حضور شما ممنونم | |
|
سلام بانو جان فتحی بزرگوار از حضور شما ممنونم | |
|
سلام جناب درویشی از لطف شما بسیار بسیار سپاس گذارم دورود بر شما | |
|
سلام جناب معینی. بزرگوار از حضور شما بسیار بسیار سپاس گذارم | |
|
سلام جناب بابیوردی از حضور شما بزرگوار سپاس گذارم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
موفق باشید