زندگی ،
اتفاق آسان وساده ای ست
بی پیش گیری و بی جرم و بازخواست
صلحی مداوم
چون رویش درخت و گل و بوته و گیاه
در آن ،
اینهمه تلقین جنگ نیست
بااکتشاف نورافکنِ جهانتابِ فهمِ ازلیِ خویش
دایره المعارف مفاهیم کائنات
روشنگر پرتوان زندگی و حیات
نه گه گاهی ، باجرقه ی هوشی اتفاقی
بلکه ،
باچشمه ا ی همیشه خروشانِ و جاودان
( مخفی درسنگلاخ کوهستان تفکر آدمی )
دمادم
ترو تازه
نوبه نو
تمام تاکید روی قید همیشه است
ودمادم ......، و تازه به تازه
بی قاعده .... بی قانون....بی پی جوی منفعت و بی تبصره
وبی تعقیب و محاسبه ...
بی ویرگول وپرانتز
وبی نکات وکلمه های دربزنگاه ، درشت و برجسته
بی زنجیره های اسارت
وبی گریز و فرار......
مابطور مداوم
باصرف هزار هزار کوله انرژیِ بی هوده
هزارویکی مشق بی حلااوت را
که لازمه ی هرگززندگی نیست
ازرویِ صفحاتِ القاییِ خاکستریِ درو سِ باید و نبایدِ ،
با خُرده علاقه و ، همیشه به اکراه ..... می نویسیم
(لطفا ، بی پیش قضاوت
فتیله ی تشخیص دقت تان را بالاببرید)
تمام خشونت وبد آموزی
وتقسیم و تفرقه
وگسسته بینی
وشکسته نگری های مداوم
وایجاد کارخانه های اسلحه و بمب و باروت
از تداخل همین مشق های بی هوده است
اگرروزی
جهان از این مسامحه ی متداول معمول معروف
وقاعده وفانون ومنفعت
وتعقیب ومحاسبه گری
وساخت و ساز موشک و مین ....دست بردارد
( با درک عمیق این اسارتِ پر عادت کهن ؛
اگر جنگ و قتال ،
یک رویِ سکه یِ بجامانده یِ هرعصرِ کشتیِ زندگیست
جهان ، در خواب قرنها
خودباخته یِ مرعوبِ ، خوف و بیمِ سیاست زدگی ست
عقلِِ گل وگشادِ مدرنِ روز هم ،
گره گشای هرگز فاجعه نیست )
باحذف تمام زائده ها
آنگاه ،
بهشت از کف رفته
هرسپیده دم
نقدانقد
درپیش رویِ ادراک منور شماست .
وخدا
درهرکوی وبرزن ، همنشین و هم صحبت تان . *
* شعر با وامی از کتاب ، زن درسایه...سید علی صالحی (نقطه نامعلومی درانتهای این اتفاق )سروده شده
بسیار زیبا و پر معنی است
دستمریزاد