اندکی تأخیر
می شـود زد به این زمان زنجیـــر
زنــدگی کــرد با کمی تقصـیـــــــر
از بـــرای زمــــــان زود گـــــذر
می تـــوان کــرد انـــدکی تـأخیـــر
ایــن زمـان می رود کجـا به شتاب
و چـه دانـــــد زِ آخـــر تقـــــدیـــر
عقـــربـک هــای تنــــد کــوته بیــن
بـه کجــا می رونــد بی تــدبیـــــر
بنِــــگـر تـا چگــــونـه می گـــردیــم
زِ شـــتـاب زمـانـمـــــان تکـثـیـــــــر
و چـه کـرده اســت بـا صـبـوری ما
ســرعت ایـن زمــــانه بی پـیـــــــر
عقــربـک ها چگـــونـه می بـلعنــــد
لحـظه هـا را وَ کی شــود او سیـــر
زنــــدگی را بـه حـال خـود بگـــــذار
تــا نگیـــــرد از ایـن زمــان تأثیـــــــر
انـــــدکی صــبـــــر انـــــدکــی آرام
تـا بمـــانــد زِ نقــش ها تصـــــویــــر
از گــذشــت زمـــان و گـــــردش آن
هــر کــه دارد زِ دیــد خـود تعبـیـــــر
مــن ولــی ســــاعـت زمـــانــــم را
می دهـم بـاب میـــل خـود تغیـیـــــر
تا شـــود وقــت با دلــــم تنـــظیــم
ســاعت خویـــش را کنـــم تعمیـــر
زندگی لحظه لحظه اش عشق است
عشـق را لحظه لحظه کن تفسـیـــر
مریم محبوب - 1389
بسیار زیبا و امید بخش بود