جمعه ۲۵ آبان
مشرک شعری از نادر اقبال
از دفتر انتها نوع شعر متن ادبی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ۲۰:۲۷ شماره ثبت ۱۱۱۸۵۵
بازدید : ۲۴۴ | نظرات : ۷
|
آخرین اشعار ناب نادر اقبال
|
راست و دروغِ مشرک نامعلوم و اعمالش بر ضد مظلوم.
مسیر درک وفهمش را بسته و زبانش را با مکر وفریب آراسته.
توجیهِ او ابلهانه و گفتار با کردارش بیگانه.
اموالش مانند امانت وبه اموال مردم خیانت.
مایل به سحر و جادوگری و مشغول به دزدی و غارتگری.
بهتان،دروغ وشک بر لب و از ریا و تکبر لبالب.
مشکوک به فرش و شکاک به عرش.
حقایق را انکار و در بیان واقعیات فریبکار.
گمان هایش باطل و آرزوهایش عاطل.
با مؤمنان دشمن و برای دونان مأمن.
مشرک برای درمان شرک باید در طلب حکمت، فطانت، و از کتب آسمانی استعانت.
ایمان را خالص و حافظه را از بت های خیالی مستخلص.
یکتا پرستان را دوست و یاور و معاد و تنهایی در دادگاه عدل الهی را باور.
با ایمان داران همراه و از شرک به هر شکلی اکراه.
عاقل زیرک،به کلام خدا، معرفت وخرد مایل و پذیرش حکمت و راه راست را از بهترینِ فضایل .
نادر اقبال
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شاه قلمتان سربلند
احسنت