تلخترین فاجعه(توصیف هییت مساکین)
شد موسم غم چونکه عزای شه دین است
از هر طرفی گوش پر از صوت حزین است
پوشیده به تن پیر و جوان رخت عزا را
دلها همه نالان و پریشان و غمین است
زین فاجعه که تلخترین فاجعه باشد
چشمان فلک غمزده و مات و نمین است
هر کوچه به پا خیمه ی احباب حسین است
یعنی که خیام حرم نور چنین است
از روی ارادت به حسین است که هر کس
سربند به سر بسته و نامش به جبین است
در پرده ی بر پا شده در صحن مساکین
تصویر به خون غرقه ی آن ماه مبین است
نقّاش کشیده است به گودال و لب رود
خورشید و مه آغشته به خون روی زمین است
هم غنچه ی پرپر شده در پرده نمایان
هم حرمله با تیر جفایش به کمین است
آن کیست که سرداده چنین طبل عزا را؟
دلسوخته ی شاه شهیدان به یقین است
یک سیل خروشنده ز عشّاق روان است
زنجیرزن و سینه درِ آل امین است
هر کس که چنین نوحه ی پرسوز بگوید
از مرثیه خوانان امام سومین است
برخیز و ببر این خبر تلخ به عالم
شد موسم غم چونکه عزای شه دین است
🌺🙏🌺