جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
در اعماق وجودم بین چه غوغا است
گهی اندر زمین , گه اسمانها است
---
خداوندا تو گو طوفانم از چیست ؟
چرا افغان و شیون رو به بالا است
---
همه فرسوده و پوسیده جانها است
زمین را مه گرفته , در خفا خورشید والا است
---
همه جانها گرفته شکل اشباح و سیاهی
تو گو اب حیاتم در زمین یا در ثریا است
---
گهی خواهم نوای چنگ و اهنگ
بگوشم ان سروش اسمانی گه به اوا است
---
گهی بر درگه گلرخ عذاری گشته ام مات
دگر بارم همه فریاد یزدان و خدایا است
---
میان دوزخ و مینو مدامم در سفر بود
ندانستم سرانجامم کدامین جای و ماوا است
---
شب و روزم به حیرتها گرفتار
نیازم از خدا لطف و مدارا است
---
در اندوه و فشار این جسم و جانم
فسرده جان و تن نی سنگ خارا است
---
به گاه خفتنم خواهم خوشیها
سحر چون گشت این جانم توانا است
---
شگفت اوردگاهی گشته ام من
میان جان و تن پیوسته دعوا است
---
ملول و خسته باشم زین همه شوریدگیها
که بیدل تن ز خاک و جان ز بالا است
---------------------------------------------------------------------------------
نفس اماره را جسم و تن گفته ام و نفس لوامه را جان
این شعر نمایی از جنگ این دو در قالب انسان است
---------------------------------------------------------------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.