سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 28 فروردين 1403
    8 شوال 1445
      Tuesday 16 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۲۸ فروردين

        (( خزان بهار عاشقان ))

        شعری از

        سید علیرضا خوانساری(بیدل)

        از دفتر دیوان بیدل نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۶:۴۴ شماره ثبت ۱۸۸۲۵
          بازدید : ۱۲۴۹   |    نظرات : ۲۸

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
        آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)

                          خزان بهار عاشقان

         

        لب تشنگان را کن خبر : می نو به بازار آمده

        تاک از رزان انبان شده: عصار بر دار آمده

        گرما چو دیده رزبنان : پختانه خوش انگور شد

        بین شد خزان جانا بیا : معجون خم بار آمده

        آمد بهار عاشقان گلواژه ی دل رفتگان

        شورید و شیدایی کنید رخصت ز دادار آمده

        رنگین همه بینم جهان : برگ درختان ارغوان

        با ارغنون شد همنوا شوشو که خوش تار آمده

        برگِ درختان خِشُ و خِش باد صبا چون شد دَمِش

        میخانه شو در گرگ و مِش خوانی ز آن سار آمده

        با چنگ و دف اندر خزان شو همنوا با شور جان

        افشان تو دست و نوش می بین یار گلنار آمده

        مَنعَم مکن از مطربی جام شرابم ده ز پی

        دستان هوا پا بر زمین رقصان که خمار آمده

        شو بیشه ها و راغ بین : وان ناز اَفرا باغ بین

        شاید بهشتی شد زمین شادان که دلدار آمده

        بیدل چو دیدی در جنون مطرب طلب با می کنون

        باید که شیدایی کند جانان چه هشیار آمده

        ...................................................................

        9 / 7 / 92

        ....................................................................

        مستفعلن مستفعلن مستفعلن مستفعلن

        .....................................................................

         

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0