سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      (( پیچک عشق ))

      شعری از

      سید علیرضا خوانساری(بیدل)

      از دفتر دیوان بیدل نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۰ شماره ثبت ۱۹۳۶۳
        بازدید : ۲۹۱۸   |    نظرات : ۱۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
      آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)

      ز عشق افکنده ای پیچک به گِردِ قلبِ این مفتون

      درنگی کن که دیگر رفته تاب از دستِ این مجنون

       

      تو پیچانی ؛ فلک گردان ؛ همه انجم شده تازان

      بنازم هفت اورنگی که گریان شد بر این محزون

       

      سپهر و آسمان نالان ؛ سحابی گشته سرگردان

      به شید این زمین بنگر که غمگین شد در این گردون

       

      سراسر پرده شد دنیا سیاهی خیمه زد بر دل

      عجب حایل شده مستی ترحم کن بر این مغبون

       

      شقایق گشته خون اَفشان فلک بنموده خونین دل

      چو رفته جان از این گلبن ترنم شو بر این هامون

       

      ترنم بشنو از باران چه آهنگی به نم نم شد

      نوای شُرشُرِ باران دهد جانی به این افسون

       

      تو گر مشکل گشا باشی به دست بیدل ناشی

      شَرَر بر دل بیندازی قفس بشکسته این دلخون

      ...............................................................

      27 / 7 / 92

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0