به نام او که سرایش آموخت!
بیست تکبیت از لابلای شاعرانههایم، پیشکشِ زلال احساستان که بیستِ بیست هستید، همیشه:
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱
یک لحظه بگیر،
دستِ قلبم را وُ،
یک لحظه بخوان،
نوای احساسم را!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۲
هنرمند است،
قلبِ من،
که مهرت را گزیدهست؛
کسی جز «تو»،
درونِ سینهی پاکش،
ندیدهست!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۳
در نگاهم،
برقِ شادی میزند،
چشمک ز نو؛
چشمهی دل میزند،
برق از تو چون،
دریای شید!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۴
ثبت شد،
تصویرِ تو،
در قابِ نابِ عاشقی!
بهترین سوژه،
تو هستی و،
بهین عکّاسِ من!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۵
شورشِ احساسِ من،
تصویرِ نابت،
قاب کرد،
روی دیوارِ دلِ تنهاییِ هموارهاش!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۶
صفحهی شطرنجِ دل،
شاهِ رخت را میتپد؛
نقشِ مهرت را ببین!
افتاده خود،
در تاسِ من!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۷
با صفحهی دل،
گفتگو دارد وجودم؛
وقتی که نقشت،
در دلِ هر تاس،
پیداست!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۸
ابرو تُرُش،
بر روی من،
دیگر نکن!
شیرین نما،
کامِ مرا،
با شورِ مهر!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۹
چون ندادی،
کامِ شیرینی به من،
تلخ شد،
لحظه،
به لحظه،
زندگیم...
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۰
تلخ مینوشم تمامِ روزهایم را وُ سخت،
میگزاید قهوهی غم، کامِ رویای مرا!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۱
مرا با مهرِ احساسِ تو الفتهاست؛
بیا وُ،
باز،
گرمابخشِ قلبم باش!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۲
تسلیمِ قهرت میشوم؛
زیرا که قلبت،
سرشارِ احساساتِ پرمهرِ نهانیست...
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۳
گفتی که تو را خواهم،
هر جور که باشی؛
آه...
ناجور شدم تنها؛
اینگونه مرا خواهی؟
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۴
دردا که قلبم مرده وُ،
این را نمیداند کسی؛
کاو بود،
روزی،
همدمِ
احساسِ قلبِ خستهام!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۵
بیتاب شد سرتاسرم،
بیمهرِ روی تو؛
با دل مدارا کن؛
دلم،
بسیار دلتنگ است!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۶
نگاهی کن،
به خونِ جامِ قلبم که:
شده،
میگونترین مِی،
بهرِ احساسم!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۷
بادهای،
از جامِ احساسی،
نمییابد دلم؛
شد عطش،
سهمم کنون؛
بی مِی،
کنارِ ساغرم!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۸
یکی باید بیاید تا بفهمد،
پیامِ شعرِ احساسِ دلم را...
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۱۹
بخوان شعرِ مرا،
با بحرِ احساس؛
که جز موجِ محبّت،
نیست در آن!
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
۲۰
دلا نشکن سکوتِ مبهمت را؛
چو میدانی که قَدرت را ندانند!
زهرا حکیمی بافقی (الف_احساس)
سپاس از نگاه مهرانگیزتان بر شاعرانههایم!🙏❤️🙏