جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
...........................................
( هذا حسین بالعراء مرمل بالدماء )
یعنی که حسن یوسفم چونان زلیخا را جگر
( لم یستقم الا بقتلی فیاسیوف خذینی )
ان کینه بدر و حنین اینجا شده ما را شرر
( انی حسین شرف الدین النبی )
یعنی ببار ای فتنه ها , دارم نشان از ذوالغرر
( ان الحیاة عقیدة و جهاد )
یعنی خدا را بنده شو , اِفدی همان دردانه سر
( ان لم یکن دین لکم .... )
ترسی نداری از خدا , ازاده شو در این گذر
انجا که گفتم من سعادت طالبم بعدش بَرَم
تلخ است کام از زندگی با سفله ملعون شجر
( ان الحسین مصباح الهدی )
یعنی که بی عشق حسین و ال او هرگز نگردی مستقر
( و سفینة النجاة )
نوحم , رسانم امتم , بر ساحل خیر البشر
( الهی تقبل منا هذا القربان )
یعنی که ما عاشق به ان یکتا ملیک مقتدر
دلشادم از ارادگی , دورم ز حب خاک دون
سر بر درش بنهاده ام شافع بٌوَم یوم الحسَر
حب الحسین , فرمان ذات کبریا
هر که جز این چونان هشیم المحتظر
بشکستن قلب رسول و فاطمه خشم خدا را دان سبب
سر بسته میگویم سخن از شرح عاشورای او دارم حذر
شرحش همه در مقتلش خوانده همه کروبیان
از ندبه و گریه بر او گشته همه اسیمه سر
ترسم که گویم مطلبی غمگین شود ال کسا
عباس و اکبر گویمی یا قاسم و عون علی دارم حذر دارم حذر
ان شاه یاقوتی نشان , سید شباب جنتش
ای قایم ال عبا , اب منتقم , شوریدگان را کن نظر
------------------------------------------------------------------------------
ذوالغرر = صاحب شرافت و مهتری قوم ( رسول الله ) .... سفله ملعون شجر = یزید اموی ( شجره ملعونه در قران ) .... هشیم المحتظر = چوبهای خشکیده شکسته ( اشاره به قوم صالح که ناقه را کشتند = کلمه قرانی ) ... شاه یاقوتی نشان = اشاره به حدیثی از سبط اکبر ( فرمود رسول الله فرمودند : تو یا حسن در بهشت قصری زرد و کهربایی داری زیرا با زهر مسموم از دنیا میروی و حسین قصری سرخ و رمانی - یاقوتی - زیرا شهید از دنیا خواهد رفت )
---------------------------------------
التماس دعا - بیدل
---------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.