شعر طنز
مریم محبوب
به مناسبت روز مهندس
چقدر شیکی چه آنتیکی مهندس
سراسر طرح و تکنیکی مهندس
بگو رایانهای یا برق و قدرت
تو عمران یا سرامیکی مهندس
زراعت خوانده ای یا ارتباطات
و یا اصلا مکانیکی مهندس
تو لیسانسی تو فوقی یا پی اچ دی
و یا غول روباتیکی مهندس
ز کار افتاده و اوراق هستی
و یا آکبند و فابریکی مهندس
صنایع خوانده ای یا نفت و معدن
تو ثابت یا دینامیکی مهندس
بگو رسمی و پیمانی تو هستی
و یا دربند تشریکی مهندس
مسلمانی یهودی یا نصارا
و یا از بیخ لائیکی مهندس
تو دریایی هوایی یا زمینی
فضایی یا لجستیکی مهندس
فراتر رفته ای از ماه و خورشید
اصولا اهل شلیکی مهندس
تو از جاماندگان یا رفتگانی
فرانسی یا که بلژیکی مهندس
غنی سازی شدی با هسته ای ها
و یا در خط لاستیکی مهندس
گزینه داری اصلا روی میزت
و یا درگیر تاکتیکی مهندس
تو گاهی در هوا گه در زمینی
تو اعجاز ژنتیکی مهندس
به زوج و فرد مایل می شوی تو
مگر طرح ترافیکی مهندس
نیوتون یا ادیسون یا انیشتین
فارنهایتی ، فردریکی ، مهندس
صداسازی فونتیکی مهندس
تو نور افکن تو اُپتیکی مهندس
فرآیندی فرانشیزی عزیزی
پدافندی پُلتیکی مهندس
یقیناً دشمنانت رو سیاهند
تو براقی متالیکی مهندس
شنیدم من ولی باور نکردم
که تو ، تو کار پیک نیکی مهندس
کنون چون پنجم اسفندماه است
بگویم بر تو تبریکی مهندس
بسیار عالی احسنت بر شما برای خلق این اثر آهنگین