خاطرات کودکی مانده بجا
گشته ام تنهای تنها ای خدا
خاطرات راه آهن با قطار
تق تق و زوزه کِشان شُد آشکار
از کنا رِ خانه رَد می شُدقطار
گاه گاهی سوت میزد آشکار
اَز میان باغها و لاله زار
میگذشت ودور می شُد آن قطار
باغِ اَربابی کِنارِ رِیل بود
رودها غُرّان بثانِ سِیل بود
بَر دِرَختانِ بُلندِ دوُرِ باغ
لانِه ها بودَش برای صَد کلاغ
غُرّش رود و صِدای غارغار
چَه چَه بُلبُل مِیانِ لاله زار
در میانِ یونجه زارانِ بُلَند
بَچه خَرگوشان هَمه زِبر و زِرَنگ
زِندگی بودَش دَر این باغِ قَشَنگ
روبَهانِ زیرَک و زِبر و زِرَنگ
باغ ،زیبا بود اَنواعِ دِرَخت
سیب و زَردآلو دِرَختِ گوجِه سَبز
قطعه گیلاس و آلبالو جُدا
گوجه سَبز آلو بُخارا هَم جُدا
اَز گُلابی ها نَگو خِیلی قَشَنگ
شاه میوه ،دُم کَجان و دُم بُلَند
سیبِ زَرد و قِرمِز و سیبِ گُلاب
یا که تاکستانِ زیبا چون چراغ
یاد دارَم دَر بِهِشتِ بَچِگی
این هَمِه نعمَت وَ یا دِلبَستِگی
اَز وُجودِ باغبان بودَش قَشَنگ
باغبانَش بود بَس زِبر و زِرَنگ
مهرَبان بودَش مانَند خُدا
مِهر و لُطفَش حالیا بی اَنتها
باغِبانِ مِهرَبانِ شِعرِ ما
بابِ مَن بودَش بابا با وَفا
یادَش گِرامی وَ روحَش شاد باد
خاطره انگيز و زيباست
شادي روح تمام پدران در خاك خفته صلوات