جمعه ۲ آذر
مسمط ( 7 ) شعری از نادر مسلمی ( ن م قطره )
از دفتر مسمط نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۲۲:۴۵ شماره ثبت ۶۵۳۴۷
بازدید : ۵۸۸ | نظرات : ۲۰
|
دفاتر شعر نادر مسلمی ( ن م قطره )
آخرین اشعار ناب نادر مسلمی ( ن م قطره )
|
مسمط ( 7 )
من نه به خود آمدم ، لطف تو شد شاملم
بی خبر از ماجرا ، دست قضا غافلم
در بگشا این منم ، رَه به سَرایت بِده
گر تو برانی مرا ، پس چه بود حاصلم
ای شهِ سلطان من ، دولت َسرمد تویی
من به نیاز آمدم ، مانده به رَه سائلم
از یَد قدرت نشان ، حکم تو جاری شود
گر چه مُسلّم بُوَد ، حق تو و من باطلم
فاعل مطلق تویی ، من که به جهلم مُقِر
در گذر از این خطا ، گر به نظر قابلم
این من و این تیغِ تر، جان من و جان تو
دار فنا کن بقا ، حکم تو را قائلم
من که نَمی از یَمَم ، گشته به رودی روان
بر لب دریا چرا ، گمشده ی ساحلم
دکتر نادر مسلمی ( ن م قطره )
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود