سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 29 آبان 1403
    18 جمادى الأولى 1446
      Tuesday 19 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        سه شنبه ۲۹ آبان

        کعبه حرام

        شعری از

        باقر رمزی ( باصر )

        از دفتر دفترچه بغلی سیاه مشقهای من نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ۰۰:۴۰ شماره ثبت ۵۴۶۷۳
          بازدید : ۱۱۵۱   |    نظرات : ۴۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

         
        نتیجه تصویری برای کعبه
         
        حضرت علی (ع) میفرمایند :
         
        وَالجِوارُ أَربَعونَ دارا مِن أَربَعَةِ جَوانِبِها؛
        تا چهل خانه از چهار طرف همسايه به شمار مى آيند.
         
        کعبه حرام
         
        هشدار میدهم که کعبه کنون حرام گشت
        فتوای من ز فقر جامعه مستدام گشت
         
        فتوا می دهم که حسین از میان خلق
        آن را پذیرد که به ظلمت قیام کرد
         
        بنگر که دست فقر به سویت دراز شد
        در جوار خانه ات انسان بی طعام گشت
         
        نتیجه تصویری برای دستان فقر
         
        نتیجه تصویری برای دستان فقر
         
        نتیجه تصویری برای دستان فقر
         
        حاجی از واژه ی  ( حاجی )  به طرب آمد و داد
         
        که به اقرار خود همسایه ی مسکینان است
         
        حج واجب نه  ،  حج تمتع نه
         
        با وجود فقر و تنگدستی و دستان التماس ، حج رفتن جایز نیست
        حج حرام است


        فحوای اصلی کتاب
        تو میدونی و خودت
        تالیف : باقر رمزی باصر


        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۲۴
        درود گرامی
        حج دستور صریح حضرت حق نیست؟ خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۳:۰۸
        سلام بزرگوار
        بنده عقیده خودم را بیان کردم و به این عقیده ام بسیار پایبندم
        و وجدان من نمی پذیرد که با وجود دردها و کاستی ها به حج بروم خندانک خندانک خندانک
        من معتقدم وقتی که در همسایگی ما خانواده ها برای نان باید به دنبال ضایعات پلاستیکی و به دور از دانش و کودکان کار در چهارراهها برای پدران علیل و مادران خود برای یک عدد دارو مانده اند باز هم وجدان ما باید خفته باشد و به حج برویم ؟؟
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ...................
        گویند شیخ ابوسعید ابوالخیر چند درهم اندوخته بود تا به زیارت كعبه رود. با كاروانی همراه شد و چون توانایی پرداخت برای مركبی نداشت، پیاده سفر كرده و خدمت دیگران می‌كرد.
        در منزلی فرود آمدند و شیخ برای جمع‌آوری هیزم به اطراف رفت. زیر درختی، مرد ژنده‌پوشی با حالی پریشان دید و از احوال وی جویا شد. دریافت كه از خجالت اهل و عیال در عدم كسب روزی، به آنجا پناه اورده است و هفته‌ای است كه خود و خانواده‌اش در گرسنگی به سر برده‌اند.
        شیخ چند درهم اندوخته خود را به وی داد و گفت برو.
        مرد بینوا گفت: «مرا رضایت نیست تو در سفر حج در حرج باشی تا من برای فرزندانم توشه‌‌ای ببرم.»
        شیخ گفت: «حج من، تو بودی و اگر هفت بار گرد تو طواف كنم به ز آنكه هفتاد بار زیارت آن بنا كنم.» خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        من در زیر سروده ام حدیث وروایت مولا (ع) را هم آورده ام کدام را بپذیریم ؟؟
        قرآن ناطق را یا قرآن جوهر را ؟؟
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سیاوش اسفندیاری
        سیاوش اسفندیاری
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۸:۳۶
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        حمید رفیعی راد (کوروش)
        حمید رفیعی راد (کوروش)
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۱۴:۲۲
        درود جناب استکی،حج دستور حضرت حق هست،ولی...چنان شرایطی دارد که اگر مردم بخواهند شرایط را احراز کنند،از ایران که هیچ،از نودونه درصد ممالکی که میرن حج،نمی تونن برن! شرایط حج را خوانده اید؟ خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        در نکوهش آنتالیا هم،بنده بخاطر دل شما،همین الان شعری گفتم،که فردا در صفحه ی خودم در سایت می‌گذارم
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۹:۲۷
        درود بزرگوار
        بنده خدایی یا ابو سعید؟
        لطفا در نکوهش سفر به آنتالیا هم بسرایید
        بیشتر از حج مسافر دارد
        دبی و چین و ماچین پیش کش خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۴:۱۲
        بله درست میفرمائید افرادی هم هستند که ککشان نمی گزد و به تفریح و تفرج میروند البته بنده عرض کردم که این اعتقاد من است و یک نظریه شخصی است
        اما باید دانست که دنیا جای عیش و نوش نیست
        و مطمئنا مولا (ع) از خود چیزی نگفته اند که :
        از هر طرف چهل خانه با تو همسایه هستند
        این که ما باور داشته باشیم که دردمندان زیاده از حد هستندو در معرض آسیب اجتماعی و اینکه هر لحظه در حال امتحان الهی به سر میبریم خیلی مهم است هر چند که با احادیث و روایات بخواهیم مخالفت کنیم ولی یک نگاه بصیر نیاز دارد که بدانیم آیا ما با آنکه در کنارمان مستمندان و فقرایی هستند که به روی خود نمی آورند و قوت لا یموت ندارند باز هم ما مستطیع هستیم و حج واجبتر از شکم همسایه است یا خیر و بنده حقیر احساس می کنم که خداوند نیز راضی به حج اینگونه نباشد که ما دیدگانمان را بر روی افراد ضعیف جامعه ببندیم و به حج برویم ؟؟
        در آن صورت احتمال اینکه سئوال شود چرا اول به فکر قشر نیازمند و رفع نیاز آنها نبودی ؟؟هست
        این برمی گردد به طریق تفکر و اعتقادات انسانی و وجدانی
        امید وارم خداوند ما را از بخشش خود بی نصیب نگذارد
        آمین خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سیاوش اسفندیاری
        سیاوش اسفندیاری
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۸:۳۷
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        عليرضا حكيم
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۵:۱۶
        درود بر شما خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        عباسعلی استکی(چشمه)
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۹:۴۶
        سلامی دوباره جناب رمزی
        گفته میشود که در همین ایام عید دومیلیون نفر ایام تعطیلات را در ترکیه سپرینموده اند و جناب اردوغان همبرای خودشان و پول هشان پیام نوروزی داده صدای هیچکس هم بلند نمی‌شود شمال ،کیش ،دبی ، تایلند ،چین هم که محل تفریح کلاس پایین هاست کلاس بالا ها اما تعطیلات به نروژ و فنلاند شاید هم ایتالیا سری می زنند
        نظر حضرتعالی چیست؟ خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۰:۳۹
        جناب آقای استکی
        ما قبل از اینکه این بحث به درازا بکشد ، که بحثی فلسفی و عرفانی هست بهتر است که اول ببینیم که آیا دین مطلق است یا نسبی؟؟ سپس به دنبال هسته و معنای حج برویم
        اگر شما جواب این را پیدا کردید به حقیر هم بفرمائید
        از این مباحث چیزهایی میفهمیم که به خدا آگاهی نزدیکتر میشویم و الا بیهوده سخن گفتن کار درستی نیست روایات و احادیث هم از درون وحی خداوند جلیل القدر استخراج شده اند
        ارسال پاسخ
        قاسم ساروی
        قاسم ساروی
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۷:۵۹

        استاد بزرگوارم جناب استکی عزیز
        ضمن صحه گذاشتن بر نظر حضرتعالی ، باید توجه به این نکته داشته باشیم ، بخشی از جامعه که به سفرهای تفریحی میروند حداقل باید بپذیریم که شاید تاکید میکنم شاید مقید به دستورات و فرامین دین نباشند و تا انتظار اجرای احکام دین را از آنان داشت اما آنان که به حج مشرف میشوند یقینا مسلم اند یا حداقل مدعی مسلمانی ،
        یکی از کارهای بسیار مهم زندگی مؤمن که مورد تأکید خدا و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمّه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) است که همیشه باید در لیست برنامه های ضروری او باشد، مسئله ی برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی آنهاست.
        در حدیثی از پیامبر عزیز اسلام (صلی الله علیه و آله) وارد شده است که حضرت فرمود: «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است.»1 برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک نماییم.
        بین مردم جامعه، آن قشر که از همه نیازمندتر و کمک رسانی به آنها بر همه لازم و ضروری است، فقرا جامعه هستند.
        خداوند بی همتا در کلام نورانی خود به کرّات مؤمنین را به انفاق و کمک رسانی به فقرا و مستمندان سفارش فرموده است. از باب نمونه به یکی از آیات نورانی قرآن کریم در این زمینه اشاره می نمایم: خداوند مهربان در سوره ی مبارکه بقره در بیانی بسیار لطیف و زیبا می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا أنفقوا من طیبات ما کسبتم و مما اخرجنا لکم من الارض»
        ای کسانی که ایمان آورده اید، از بهترین چیزهایی که بدست آورده اید و از آنچه از زمین برایتان بیرون آورده ایم، انفاق نمایید.
        این سفارشات نورانی از ناحیه آن قدرت بی مثال، بیانگر اهمیت فوق العاده مسئله کمک رسانی به فقرا و تنگدستان است.
        و لذا بر مؤمنین خدا باور است که در این جهت از خود ذرّه ای تعلّل و سستی نشان نداده و با گوش جان به سخنان دلربای حضرت حق گوش فرا دهند، تا در مقابل از آثار مفید و برکات مادی و معنوی آن بهره ی کافی و وافی را برده باشند.
        با اشاره به یک از هزاران حدیث و روایت و آیه و سیره معصومین از جمله مولای متقیان میشود باتوجه به وضعیت اجتماعی و معیشت مردم ، به استاد بزرگوارم جناب رمزی حق داد که چنین دغدغه‌های اجتماعی داشته و مطرح نمایند
        سلامت باشید و سایه تان مستدام و عمر باعزت نصیبتان
        ارسال پاسخ
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۱۳
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        سلام و درود بزرگوار
        ممنونم از توضیحات مفید و بجای حضرتعالی
        سعادتیست در کنار شما عزیز دل خندانک خندانک خندانک خندانک
        عباسعلی استکی(چشمه)
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۹:۵۵
        اصلا میدانی دوست عزیز
        گفته میشود که برنامه ریزان می گویند :گردشگری مهمترین محور توسعه است
        و سالانه مبالغ هنگفتی در آن هزینه میشود
        میلیارد میلیارد وام پرداخت میشود تا هتل ها سر به فلک بکشند
        صدای هیچ شاعری هم در نمی آید
        بعضا هم به مناسک حج خرده میگیرند
        مظلوم تر ازرب جلیل سراغ ندارند
        نمیدانم اگر ابوسعید زنده بود چه میکرد؟
        شاید از مشاهده این وضع به کعبه پناهنده می شد خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۰:۱۵
        بالاخره باید از دو دستور یکی درست باشد
        یا روایت مولا علی (ع)
        یا قرآن کریم که آن هم زیر نظر رسول اکرم (ص) بوده است و علی (ع) هم از زبان پیامبر یا الهامات و کراماتشان به مردم میفهماندند که چه چیزی اهم و فی الاهم دارد خندانک خندانک خندانک
        ولی من به خودم اجازه نمیدهم در جامعه ای که به خاطر فقر و نداری دختران در خانه میمانند و پسران به دنبال خ و د ا ر ض ا ع ی و چه و چه و چه خندانک خندانک خندانک خندانک میروند به حج بروم
        ما همه اعضاء لاینفک یکدیگریم خندانک خندانک خندانک
        شما چه میفرمائید ؟؟؟؟؟
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        عباسعلی استکی(چشمه)
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۰:۳۰
        جناب رمزی عزیز
        میشود نص صریح قرآن را با روایت مقایسه نمود؟
        البته به کمک روایات تفسیر قرآن کریم می‌شود
        اما این که قران با روایت مقایسه شود جای تاسف است
        جدا که مظلوم تر از رب جلیل نیافته اند
        کمترین معمولا برای سروده هاییکه خداوند منان را به نوعی نادیده ما گیرند نظر نمیدهمو به شاخه گلی اکتفامینمایم
        شب بخیر
        التماس دعا خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۹:۰۸
        سلام بزرگوار
        بنده عقیده خودم را بیان کردم و به این عقیده ام بسیار پایبندم
        و وجدان من نمیپذیرد که با وجود دردها و کاستی ها به حج بروم خندانک خندانک خندانک
        من معتقدم وقتی که در همسایگی ما خانواده ها برای نان باید به دنبال ضایعات پلاستیکی و به دور از دانش و کودکان کار در چهارراهها برای پدران علیل و مادران خود برای یک عدد دارو مانده اند باز هم وجدان ما باید خفته باشد و به حج برویم ؟؟
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ...................
        گویند شیخ ابوسعید ابوالخیر چند درهم اندوخته بود تا به زیارت كعبه رود. با كاروانی همراه شد و چون توانایی پرداخت برای مركبی نداشت، پیاده سفر كرده و خدمت دیگران می‌كرد.
        در منزلی فرود آمدند و شیخ برای جمع‌آوری هیزم به اطراف رفت. زیر درختی، مرد ژنده‌پوشی با حالی پریشان دید و از احوال وی جویا شد. دریافت كه از خجالت اهل و عیال در عدم كسب روزی، به آنجا پناه اورده است و هفته‌ای است كه خود و خانواده‌اش در گرسنگی به سر برده‌اند.
        شیخ چند درهم اندوخته خود را به وی داد و گفت برو.
        مرد بینوا گفت: «مرا رضایت نیست تو در سفر حج در حرج باشی تا من برای فرزندانم توشه‌‌ای ببرم.»
        شیخ گفت: «حج من، تو بودی و اگر هفت بار گرد تو طواف كنم به ز آنكه هفتاد بار زیارت آن بنا كنم.» خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        من در زیر سروده ام حدیث وروایت مولا (ع) را هم آورده ام کدام را بپذیریم ؟؟
        قرآن ناطق را یا قرآن جوهر را ؟؟
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مجنون ملایری
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۳:۱۴
        خندانک خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۴۳
        درود بزرگوار
        ممنونم از مهربانیتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
         صادقي(آپو)
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۵:۱۸
        اي جانم استاد رمزي فرهيخته
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک

        هشدار میدهم که کعبه کنون حرام گشت
        فتوای من ز فقر جامعه مستدام گشت

        فتوا می دهم که حسین از میان خلق
        آن را پذیرد که به ظلمت قیام کرد

        بنگر که دست فقر به سویت دراز شد
        در جوار خانه ات انسان بی طعام گشت
        حق مطلب را ادا كرده ايد خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۴۳
        درود بزرگوار
        ممنونم از مهربانیتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        علی رفیــــعی وردنجانی
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۶:۲۶
        سلام و درود استاد رمزی
        دستمریزاد و احسنت
        چه عالی و پر محتوا
        موفق باشید

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۴۳
        درود بزرگوار
        ممنونم از مهربانیتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۲۰:۱۹
        سلام و درود بزرگوار خندانک خندانک خندانک خندانک
        در زیر آقای هیچکاک پیامی به من داده اند من متوجه پیام نشدم شما یک نظری بیندازید خندانک خندانک خندانک
        ممنونم خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        یاسین اقبالی
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۶:۴۵
        عالی وزیبا خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۴۳
        درود بزرگوار
        ممنونم از مهربانیتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        حسام الدین مهرابی
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۷:۳۹
        زیبا و پر معنا سرودید استاد ارجمند
        درود بر شما...
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۴۳
        درود بزرگوار
        ممنونم از مهربانیتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        نیره ناصری نسب
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۰۷:۴۱
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        درود بر استاد بزرگوار
        بسیار زیبا و ژرف
        قلمتان جاوید خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۴۳
        درود بزرگوار
        ممنونم از مهربانیتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        نرگس فتحی زاده(موژان)
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۲:۱۰
        درود بر شما استاد فرهیخته خندانک
        در مکتب شعر شما همواره می آموزم خندانک خندانک
        زنده باشید به عشق خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        علی میرزایی( هیچکاک)
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۲:۲۴
        شاعر اگر حرفی اجتماعی هم دارد باید با بیان شعر و استعاره و تشبیه ، حرفش را بزند وگرنه شعرش شعار میشود و بر ضد خود عمل میکند.شاعر وقتی کاملن اجتماعی و سیاسی شد، دیگر شاعر نیست.زبان شعر ، زبان بیان غیرمستقیم مفاهیم است و نه پرتاب کلمات به صورت مخاطب.
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۴۰
        ما را با هوچیگران کاری نیست
        ارسال پاسخ
        بهروز عسکرزاده
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴

        درود گرامی

        خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۴۴
        درود بزرگوار
        ممنونم از مهربانیتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        احمدرضا محمدی
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵
        استاد رمز عزیز شما شاعری اجتماعی و از عمق مردم هستید و درد مردم را بیان می کنید واقعااحسنت و درود بر شما
        به قول خودم
        زیر خط فقر حاجی جان تور اتحقیر کرد
        لوح رعیت بودنت را او زتو تقدیر کرد
        زیر خط فقر حتجی مال ملت را ربود
        صیغه شد شغل زنی که حرفه ای را بر نبود
        خندانک خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۷:۴۴
        درود بزرگوار
        ممنونم از مهربانیتان
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سیاوش اسفندیاری
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۴:۴۲
        دلخوش از آنی که حج میروی
        غافل از آنی که کج میروی
        کعبه به دیدار خدا میروی
        او که همین جاست، کجا میروی؟
        حج بخدا جز به دل پاک نیست
        شستن غم از دل غمناک نیست
        دین که به تسبیح و سر و ریش نیست
        هرکه علی گفت که درویش نیست..........

        دستمریزاد استاد رمزی خندانک

        باقر رمزی ( باصر )
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۱۶:۱۴
        از دیدارتان بی نهایت سپاسگزارم
        درود بر شما بزرگوار
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        در همین سروده آقای هیچکاک پیام گذاشته اند میتوانید معنای پیامشان را برایم توضیح دهید خندانک خندانک
        ممنونم خندانک خندانک خندانک خندانک
        در ضمن به پست و مطلب ( مثلن ) سری بزنید
        و قضایا را مرور کنید
        با تشکر خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        امیر اصفهانی(دلقک)
        چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ۲۲:۴۰
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        قاسم ساروی
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۳:۲۸

        درودهای بیکران برشما و دست مریزاد
        دغدغه هایتان ارزشمند و ستودنی ست
        تو کز محنت دیگران بیغمی
        نشاید که نامت نهند آدمی
        از زاویه ای با نظر حضرتعالی و جناب استکی بزرگوار استاد گرانقدر بنده موافقم ، هرکسی حق دارد آنگونه که دوست دارد و بنظرش صحیح است زندگی کند و از زندگی لذت ببرد ، عده ای با سفر به مکه و عده ای با سفرهای تفریحی ،
        اما بخودی خود هیچکدام نادرست نیست ، چون عده اول به فرمان دین عمل کرده اند و عده دوم هم از زندگی لذت میبرند ،
        اما فرموده حضرتعالی هم به ثواب نزدیکتر است چه از نظر دینی و چه اجتماعی ،
        و مسئله اولویت ها و انسانیت و انفاق و ... در میان است
        گسترش فقر و فساد دامنگیر همه خواهد شد اگر بی تفاوت باشیم ، و شیطان بنمایندگی از شر ، دیندار و بی دین را تفکیک نمی کند و در آینده دامنگیر همه خانواده ها خواهد شد اگر دست ضعفا را نگیریم
        حکایت ابو سعید ابوالخیر هم اینگونه پایان می یابد که :
        آن درویش به عارف بزرگ گفت پولت را بمن بده و هفت بار دور من طواف کن و بخانه برگرد و حاجی میشوی زیرا :
        آن خانه که به طوافش میروی خانه گِل است و از زمانی که ساخته شده یکبار خدا به آن داخل نشده و این خانه ، خانه دل است ، از زمانی که ساخته شده خدا از آن خارج نشده
        برایتان سلامتی ، آرامش ، عمر باعزت و موفقیت های روز افزون را آرزومندم

        ... اینکه بدون سرپرست آن کودک ِ کار
        می میرد از سرما و کس را هم غمی نیست

        باید که شک کرد بر نگاه خود به دنیا
        این بی رگی ها از بشر کار کمی نیست

        دنیا پر از نوع بشر گشته ولیکن
        آنگونه که باید بعالم آدمی نیست

        پاینده باشید بمهر و نیکی در پناه حق
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۱۲
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        سلام و درود بزرگوار
        ممنونم از توضیحات مفید و بجای حضرتعالی
        ارسال پاسخ
        جواد مهدی پور
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۴:۲۲
        با سلام و عرض ادب جناب رمزی گرانقدر

        حج گزاردن یک امر سیاسی الهی است
        در زمان خود پیامبر اعظم (ص) نیز گاهی اتفاق افتاده بود که مانع از برگزاری مراسم حج بودند
        امروز ، هم به جهتی که شما اشاره فرمودید و مهم تر از آن شرکت در مراسم حج تقویت عُدّه ی اهل کفر و نفاق ( وهابیت ) لامذهب ست که امروز دست جنایتکارش آلوده به خون میلیون ها نفر در سراسر جهان است و امثال داعش را حمایت می کند در خدمت استکبار جهانی ست و بی دلیل ملت مظلوم یمن را به خاک و خون می کشد . در چنین بحبوحه ای انجام مراسم حج به صالح مسلمین نیست . یا باید بر علیه خائنین حرمین شریفین قیام کرد و شرشان را از سر مسلمانان کم نمود یا باید با عدم برگزرای مراسم حج اعتراض خود را بیان داشت .
        حادثه ی تلخ پیارسال را هیچ کس فراموش نکرده است . این جرثومه های فساد برای حجاج ارزش قایل نیستند . و موارد ضد اخلاقی دیگر که انسان از بیان آن شرم دارد.

        درود بر شما
        خندانک
        باقر رمزی ( باصر )
        باقر رمزی ( باصر )
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۳۴
        سلام و عرض ادب بزرگوار خندانک خندانک خندانک
        ممنونم که از زاویه ای دیگرحج را واجب ندانسته اید
        درود بر شما خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۲۲:۴۷
        درود گرامی خندانک خندانک خندانک
        سیدابراهیم میری ((سید))
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۹:۵۱
        درود
        معشوق تو همسایه دیوار به دیوار
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مرضیه سادات هاشمی
        پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ۲۳:۴۳
        زکات مال خود را بپرداز و حج هم برو
        گل رز جای بنفشه آبی را نمیگیرد
        شراب و خورش قرمز فراموش نشود
        یک کاسه برای همسایه هم بکش...
        شِر زیبا از جنس وِر
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        2