پنجشنبه ۸ آذر
تلخند! شعری از محمد علی سلیمانی مقدم
از دفتر طنز نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ۰۰:۴۰ شماره ثبت ۴۵۵۴۷
بازدید : ۱۲۱۵ | نظرات : ۵۶
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
شنيدي كه يابو علف مي خورد؟
حواصيل و لك لك صدف مي خورد؟
لباسِ كثيفي چو گردد تميز
بسي پودر ماشين و كف مي خورد؟
ميانِ چمنزار و مرتع بزيست
كه جاي علوفه كنف مي خورد؟
شنيدي يكي شرم قِي مي كند
به دنبالِ آن كه شرف مي خورد؟
ولي من شنيدم يكي آدم است
كه نفت و دكَل با شعف مي خورد!
دو لپّی زمین های دریا کنار
به آوازِ طنبور و دف مي خورد!
به تهران و حيرا ن و مازندران
زمين ها همه صف به صف مي خورد!
از اين مانده ام در تعجّب فقط
كه يارانه هم با هدف مي خورد!
سليماني مقدم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
طنز خوبی بود اما کو گوش شنوا؟،
بسیار بجا فرموده اید در این مصراع نهاد با شناسه فعل همخوانی ندارد
نهاد (حواصیل و لک لک) شناسه سوم شخص مفرد
حواصيل و لك لك صدف مي خورد
موفق باشید