سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        مَردُم...................

        شعری از

        اسمر شجاعان

        از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ۲۲:۴۳ شماره ثبت ۳۱۱۱۴
          بازدید : ۵۳۶   |    نظرات : ۱۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر اسمر شجاعان

        مَردُم...................

        خلخال آبیِ مرا دزدید مَردُم
        خون بر گلوی تشنه ام پاشید مردم
        رفتم که با خود کودتایی کرده باشم
        بر رفتن و تنهایی ام خندید مردم
        هم نسل ایران دخت و تورانم ولیکن
        اوسیب حوا از درختان چید مردم
        آرامش چشمان من طوفان شب بود
        وقتی که فریاد مرا نشنید مردم
        اهل خراسان و قلم در سینه پنهان
        دریای شعرِ جوهرم خشکید مردم
        قلبم هنوزم می تپید و جان نفس داشت
        بر گورِ ناپیدایِ من رقصید مردم
        چون باد پاییزیِ سَر در گُم به صحرا 
        بر بختِ بی اقبال من پیچید مردم
        با سُرمه ی هندو که بر چشمان من بود
        شورِ جوانیِ مرا فهمید مردم
        آه و دریغ از عاطفه از مهرِ جانی
        در جامه ی دیو و ددان غلطید مردم
        در آسمانی که هوایش بغض و گریه ست
        در شهر ما تبعید شد خورشید مردم
        او لحظه ای بودن کنارم را نمی خواست
        بر ساعت مرگ زمان چرخید مردم
        اسمر شجاعان خراسانی
        سبک شعر:غزل
        استان گیلان 
        تالاب انزلی
        نوروز 1393
        ۸
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0