از حرف راست رنجه شود شخص نادرست
چون گشته طینتش ز مرام خطا درست
تاریخ شاهد است که شاهان نموده اند
یک شهر را خرابه و یک کاخ را درست
اَهرام مصر ساخته از جان برده هاست
بر روی جسمشان شده است این بنا درست
خاقان کجاست؟ گر نزند چین به چهره اش
دیوار چین، بگوید شد از کجا درست؟
پشت عدم شکست به ملک بقا رسید
هرکس قدم نهاد به راه خدا درست
تشخیصِ زعفران ز پر کاه میدهد،
آن زرد رخ که شد به خدا شنا درست
جای دعا به حال زمین خورده ای قوی
از دست او بگیر که خیزد به پا درست
بااین و آن نزاع مکن جز برای حق
مشکل برای خویش مکن عاقلا درست
جنگی مباش، صلح بجو، بهره ها ببر
از آب و خاک و آتش و باد هوا درست
موسی شوی،ز تور تعلّق رها شوی
چون او گر استفاده کنی از عصا درست
نزدیک میشوی به خدا با نماز و صبر
گر بیت دین خویش کنی با ولا درست
منظور او شوی،برسی بر مراد خویش
باشی اگر مرید شه کربلا درست
----------------------------------------
چندبیت از یکی از سروده هایم تقدیم شد.