منم شیعه،علی را دوست دارم
جلال و جاه و قدر از اوست دارم
از اوّل حلقه اش در گوش کردم
گرفتم باده اش را نوش کردم
زبانم نام حیدر را جلی گفت
دلم هم با زبانم یاعلی گفت
علی ایمان،علی قرآن،علی دین
فرستم بر عدویش لعن و نفرین
که راه دوستی پر پیچ باشد
تولّا بی تبرّا هیچ باشد
ندارم ترس، این فرمان مولاست
شهادت اوّلین گام تولّاست
سران شیعیان بالای دار است
که میثم هم یکی از این تبار است
دم آخر که حاجاتش روا شد
به ضرب تیغها بی دست و پا شد
سر دار اینچنین میگفت سردار
بود نخل ولایت چوبه ی دار
وضو میگیرم از خون جمالم
بداند اهل عالم اهل حالم
تمام فکر من آیینه سازیست
مرام و خط ّو دینم عشقبازیست
ز حرفش در دو عالم عالمی شد
چنین هر بچّه شیعه میثمی شد
بیا شیعه به بازار ولا باش
چو میثم تو خریدار بلا باش
اگرکه تنگدستی ،مشتری باش!
نداری آتشی،خاکستری باش!
دهان را باز کردی حیدری شو
فرزدق نه! بسان حمیری شو
من از او دارم این گوهرشناسی
گرفتم نکته ی حیدرشناسی
قسم خوردم فقط حق گوی باشم
به گفتار و عمل یکروی باشم
خدا را شکر از این سرنوشتم
همیشه مدحت مولا نوشتم
((مفاعیلن مفاعیلن بهانه ست))
علی وزن سرود عاشقانه ست
منم شیعه ز غمها سور دارم
به پیمانه شراب نور دارم
من از جام ولایت مست مستم
به ناموسم قسم غیرت پرستم
الا ای پیرو اهل سقیفه
علی را میشناسم تک خلیفه
مپندار این ولایت اتّفاقیست
همیشه بین عشق ودل تلاقیست
امیرالمومنین دریای تقواست
امیر خلقت و داماد طاهاست
تمام سیزده گفتار بودا
فدای یک کلام ناب مولا
یهودی-پیرو موسی-خبردار!
تو هم از سر کلاه کبر بردار
اگر موسی به سینا نور حق دید
وگر قومش غذاها در طبق دید
عصا در دست او گر اژدها شد
دوباره اژدها همچون عصا شد
تمام آن قضایا باعلی بود
همه از فیض مولانا علی بود
الا ای پیروان دین عیسا
الا ای راهبان در کلیسا
که میگوید نشان حق صلیب است؟!
به درد بی دوا عیسی طبیب است؟!
ز گوش هوش این پنبه درآرید!
به خاک مرتضی سجده بیارید!(1)
اگر کوری ز چشم کورها رُفت!
صد و ده بار عیسی یاعلی گفت
-----------؛-----------
1.همانطور که میدانید نیت سجده نمودن بر دو وجه است:1.بندگی که فقط مخصوص
خداست 2.احترام که در
سوره ی یوسف بدان اشاره شده است.
(( درود بر شیعیان علی و آل علی علیهم السلام))