دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
کلوخ انداز کن شعرت شده پایانه ی شعبان
بهار آمد : تو مهمانی:فراخوان کرده آن سبحان
بباید شوخِ دل شویی : به لب نامش بری هردم
ره میخانه ی یزدان :روی با پای و سر پویان
چو مستان غزلخوانش :سخن از مهر او گویی
سماع حق نیوشا گردی و از مهر او گویان
نظر بر دل کنی هر دم :ز عشقش غنچه ای روید
دهی آبش ز چشمانت : گلستانی کنی رویان
به درگاهش چو گشتی تو : بباید یار را بینی
خریدار همه جانان که مهمانی کند خوبان
........................................................................
یا ربم گفتی که در هجرم بسوز
در دهان کش آن زبان لبها بدوز
دیگر این صبرم همه لبریز شد
شب شده گریه ؛بنالم من به روز
بنده ات را گر نمیخواهی بیا آزاد کن
یا که بر گیر این تن و کن جان فروز
من ز پا افتاده ام دستم بگیر
دیگرم شهدی نمانده چونکه خوز
بندگانت وامدار مهر جاوید تو بود
هر کسی عشق تو را داده بُروز
.............................................................................
16 / 4 / 92
.................
پیشاپیش بهار فرارو را به دوستداران یگانه دادار هستی بخش شادباش میگویم
با امید پذیرش نیایشها ؛ در پناه او باشید
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.