جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
ای نگارین یار من آغوش گرمت باز کن
شو چو مرغی و به ژرفای فنا پرواز کن
من فتاده در نیازی و همه تن شد خروش
در حریم دل بیا ؛ دلداده ات جاساز کن
خواهش چشمت شده طوفان یم
این تمنا چاره کن : با دلبرت کم ناز کن
ساز ناکوکی زدم : گفتم ز بحران جهان
ساز بنما کوک و شو با چرخشی آغاز کن
رقص کن :افشانده مو:جام هوس خالی نما
باده ده : لولی نما :مرغ دلم شهباز کن
شعرها گفتم نشد مقبول طبع انجمن
شور شو :آیینه ی رویای ما رهساز کن
تار و تنبور و کمانچه شد نیاز بزم ما
می بگردان خانقه را :شور در شهناز کن
شعر رنگینی ز رویاهای خوش باید سرود
شاهد بزمی : تو خود را لعبتی طناز کن
بیدل خامی گمانش شعر باید شد پیام
پندگیر از شور مستی و خودت اِفراز کن
حافظا گفتی برون باید شدن از میکده
پیرم اما تشنه جان :آیُ وگره را باز کن
.........................................................
12 / 4 / 92
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.