جمعه ۲ آذر
دوست شعری از طوبی آهنگران
از دفتر سرو عرفان نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۵:۵۲ شماره ثبت ۱۲۹۰۶۰
بازدید : ۱۶۲ | نظرات : ۰
|
آخرین اشعار ناب طوبی آهنگران
|
ای دوست جانم بفدای لب پروانه ی تو
بفدایت همه عمر قامت سرو گانه ی تو
در باغت همه باز می نابت همه جوش
همه را مست کند می گل خانه ی تو
بنازم تاج سر وریت برد دین دل دوست
مشک انبر مست از بوی خمخانه ی تو
لب به لب باده ی مست بودم همه شب
سوسن به لب کشیدمشک گران مایه ی تو
به گلشن تو روم به دیدار خم نرگس
ارمغا اورد عطر نرگس از گل بوته ی تو
ای به فدای همه زیبایی خلق نکهت تو
مست شدجهان پیر به قبای رنگانه ی تو
ای باز دارند ملک روی جوانی دگر بنما
گل به چمن رقص کند از پیراهن دوخته ی تو
دوست من ای همه من در کلام شب روز
گر تو دوست خوانی شب روزدیوانه ی تو
در بیا بان دلم جای تو گر بی چراغ خراب
وای اگر روشن نشود خراب خانه ی تو
دوست من خانه دوست تو کجاست
من در پی خانه و شمع پروانه ی تو
|