سلام استاد فتحی آیینه دل
ممنونم از حضور انرژی بخش
و نظر صادقانه و ارزشمندتون
واقعیت یا تمثیل، به هر حال ما موسی(ع) رو بعنوان پیامبری میشناسیم که برای نجات مردم اومد، مردم رو نجات داد و فرعون رو به عنوان حاکمی قدرت طلب و انحصارجو غرق نیل کرد،
توی این شعر میخواد بگه که در عصر جدید کسانی هستن که مثل پیامبران کارهای خارق العاده ای میکنن، چیزی شبیه معجزه، ولی نتیجه ی کارشون برخلاف پیامبران واقعی، غرق کردن مردم و نجات دادن حاکمینه، فضای مجازی مثلاً همین تلگرام، یا در سطح پایین تر و مبتذل تر، اینستاگرام، درواقع عوام رو غرق کردن و شدن نوعی سرگرمی، نوعی اعتیاد، شدن منبع نوعی آگاهی کاذب، و دور شدن از واقعیتها، و از آنسو حاکمان کشورهای مختلف، که این آگاهی های کاذب و اطلاعات ناقص رو در اختیار مردم قرار میدن، و در واقع مردم رو با ترفندهای روانشناختی به سمتی که خودشون میخوان جهت میدن، خودشون از مسیر دیگه ای به اطلاعات دقیق دسترسی دارن و از اون اطلاعات برای استعمار و استثمار مردم سرگرم شده ی جهان استفاده میکنن.
مثلاً وقتی در فضای مجازی مسئله ای مثل برخورد با بدحجابی، یا جنگ در فلان کشور، یا ازدواج پنجم فلان سلبریتی رو سر زبانها میندازن، مطمئن باشید یک جای دیگری در واقعیت داره یه گندی زده میشه، یا فلان جزیره داره فروخته میشه، یا آثار باستانی فلان کشور داره غارت میشه یا... ولی مردم سرگرم بازیچه های مجازی هستن که حاکمان براشون درست کردن، و تا به خودشون بیان میبینن کار از کار گذشته و چیز ارزشمندی رو در واقعیت از دست دادن...
شرح و توضیح شعر، توسط خود ِ سراینده چندان باب نیست
ولی بخاطر صداقت شما، سنت شکنی کردم... امیدوارم پاسخی که دادم رسا باشه
باز هم ممنونم از حضور صادقانه و ارزشمندتون
زنده باشید استاد
قلمتان ناب .