پیری یعنی رهروی در پیچ و خم
روی پیشانی پر چین رنج و غم
عینک گردی به چشمش هم چو قاب
گوش ها سنگین دلش غرق رباب
برف پیری سپیدی روی موها داده رنگ
یادگار روزهای سخت بمباران جنگ
سطر عنوان خبرها اضطراب افسردگی
پرشده اذهان مردم را حباب مردگی
روزنامه در هزاران چاپ سنگی نسخه پیچ
تیتراخبار پراز آشوبهای جنگی پیچیده پیچ
برده ما را هر خبر سوی جنونی تازه تر
تا که عنوان خبرها رنگ خونی از جگر
نان گران یعنی گرسنه بر سر سفره زیاد
روغن و مرغ و تن ماهی به مهمانی باد
بچه های کار خود قربانیان بومی اند
مغزشان با انفجارفقر در رویاروی اند
پیر یعنی دیده بان اضطرار روزگار
اشک های چشم او در راه یار بیقرار
می رود آهسته قامت چون کمان خم شده
خم کجا آرد به ابرو زیر بار قهرمان گم شده
پیر یعنی طعم گرم و سرد چشیده روزگار
خاطرات تلخ و شیرین در میان دیده خوار
گاه خندد بی غل و غش در خیال کودکی
آرزویش بازگشت زمان بر بال یال کودکی
16مهر1400
آذر.م
نوع نگاه شما به مسائل به شما کمک خواهد کرد که طیف گسترده ای از مخاطب را داشته باشید. چون عده ای طرفدار پیچیدگی بیان و عده ای ترجیحشان بر نگاه مستقیم به مسائل است .
و سلیقه ی بنده نیز ترکیبی از این دو ولی متمایل به روانی و سادگیست.
و در مورد نظر نقد گونه نیز صرفا به یک نکته اشاره کنم.
به گمانم دو بیت اول وزنشان با باقی سروده متفاوت است.
در پناه پروردگار بسرائید مادام🌺🙏🌺