پنجشنبه ۱ آذر
سوگواری شعری از آذر مهتدی
از دفتر فریاد نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۳ ۰۷:۵۸ شماره ثبت ۱۳۱۲۵۸
بازدید : ۱۳۸ | نظرات : ۳۰
|
آخرین اشعار ناب آذر مهتدی
|
سوگواری
نیمه شب دل را به دریا می زنم
خیمه ای بر دشت و صحرا می زنم
زیر باران در دل شب بی قرار
هیمه ی آتش به جان خسته برنا می زنم
گور دل را می کنم با چنگ و نی
مست دردم می زنم پیمانه هی
راه رفتن بسته، بهتر تا به پی
میزنم خود را چو دیوانه به جی
شرم دارم از غریب وآشنا
بستری گسترده ام بر روی چاه
تا سقوطم دم به دم خوانم دعا
هی بگویم بی گناهم ای خدا
درد ها را می نویسم از تعب
درد دارم در نگاهم بی طرب
درد می بینم به روی مردمان
آه سردی می کشم از هر طرف
خانه ی سرد کوچه گردم می کند
درد دوری دوره گردم می کند
بی صدا نالم میان شانه ها
سوگواری هرزه گردم می کند
باد می پیچد میان گیسوان
در پریشانی نشان دارم از آن
پای می کوبم به روی زخم دل
می گریزم از خودم در گور جان
های مردم این منم یک بی نشان
گمشده در شهر اندوه زمان
عاقبت افتم به پای بی کسان
تا نیافتم زیر پای کرکسان
کو در این شهر مرد میدان سپاه
سر به نی هر کس که بر تابد نگاه
خوش درخشد ماه رخشان درسما
نور تابد از دل تاریک چاه
نیمه شب گویا که در صحرای درد
سر بریدند گردن افرازان مرد
روی خون آلوده ی این خاک سرد
مهره های بر کنار از تخته نرد
آه دردی خفته در خاک غریب
در دل شب می رباید دلفریب
این صدای عابر دلباخته
می زند مضراب غم بر ناشکیب
سخره ی دیوانه ی میدان شهر
با لباسی پاره از کرباس قهر
خاک می پاشد به روی گلرخان
اشک می بارد چوالماس و گهر
که چرا زیبای من در زیر خاک
خفته و این دلبران از غصه پاک
بی خیال درد و اندوه من اند
از چه می خندند به این اندوهناک
۲۵تیر۱۴۰۳
آذر.م
|
|
نقدها و نظرات
|
شازده خانوم گل درود به شما سپاسگزارم عالی وجود شماست سلامت و پر برکت | |
|
درود بانو جان سپاس از لطف نگاهتان و دقت همیشگی تان به روی چشم | |
|
درود برشما بانو جان زیبا نگاهید سپاسگزارم | |
|
درود بر شما زیبا خواندید مهرتان مستدام | |
|
درود بیکران جناب مدهوش گرامی البته نگاه پر مهر شما و دوستان همواره باعث دلگرمی ست. سپاس بیکران | |
|
درود مهدیس نازنین سپاس از لطف نگاه تان سلامت و پر برکت | |
|
درود و خوشامد به صفحه خودتان سپاس از لطف نگاه تان | |
|
درود بیکران جناب دزفولی ارجمند سپاس از مهر نگاه تان خدا را شکر به لطف خواندید | |
|
درود جناب نظری سرمازه گرامی سپاسگزارم زیبا نگاهید | |
|
درود جناب کاظمی نیک گرامی سپاس از لطف نگاهتان بمانید به مهر مدتی دوری از نابیان عزیز دلتنگ تک تکتان بودم غرض از سروده های فی البداهه ام فقط دمی در کنار شما دوستان بودن است وگرنه تا شاعری فاصله ها دارم | |
|
درود بیکران جناب زراعتی گرامی سپاسگزارم از لطف نگاه همیشگی تان خوشحالم که دوست داشتید. بتایبد در آسمان مهر بدرخشید در سرزمین هنر | |
|
درود بر شما جناب نجفی گرامی سپاسگزارم زیبا خواندید | |
|
درود بر شما سپاسگزارم عالی حضورتان زیبا نگاهید خوش آمدین | |
|
درود برشما طپاس از مهر نگاه تان ناب خواندید مهرتان مستدام | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود بر بانو مهتدی عزیزم
خانه ی سرد کوچه گرمم می کند
درد دوری دوره گردم می کند
بی صدا نالم میان شانه ها
سوگواری هرزه گردم می کند
سلامت و ثروتمند باشید