پنجشنبه ۲۴ آبان
کشتی نومیدی شعری از آذر مهتدی
از دفتر فریاد نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ۰۰:۱۸ شماره ثبت ۱۳۲۸۸۸
بازدید : ۷۶ | نظرات : ۱۸
|
آخرین اشعار ناب آذر مهتدی
|
وقتی به آخر می رسد کشتی
چیزی بنام گل نشستن هست
جایی که دل خواهد به خاک غصه بسپارد
جایی که کهنه بادبانش می شود در بند
الوارهایش می خورند خود را
موریانه ها بس که شکم سیرند
کشتی به گل وقتی نشست
یعنی که نومید ست
یعنی که دیگر حس خوبی در وجودش نیست
یعنی که دیگر عشق بی تاثیر
یعنی که دیگر از خودش سیر است
بر روی عرشه از عبور باد
در لابه لای بادبانش
با قیژ قیژ صدایش نیست پیوندی
دستی طناب لنگرش را می کشد آیا؟
تا بی نهایت آبی دریا
آیا دوباره می برد او را؟
اینجا تنش تلماسه می بندد
یا می شود کشتی ارواح
اینجا بدون ناخدا
حتی نمی داند
در گل نشستن خون بهای چیست؟
هی می خورد،
هم چون،
جذامی ،
پرتوفشانی های خورشید،
در روزهای داغ و تفتیده ... یا سردی
شبهای یخبندان، تنش را
وقتی که می کوبد تن خود را به صخره
حتی اگر یک مرد دریایی بخواهد
لش مرده اش را سوی دریاها براند
جز تکه های سالم چند تخته پاره
چیزی از آن کشتی نمانده، نعش واره
کشتی به گل تن داد،
یعنی مثل موجی
که خود را،
گاهی به صخره می زند
گاهی به ساحل
او هم چنین کرد
بشکست، شد پاره پاره
صد قطره اش هر گوشه ای افتاد،
او هم چو موجی خسته از
اوج و فرودش
شد قطره های بی قواره
در جزر و مدهای مکرر
پاییز عمرش شد ترانه
۲۸شهریور۱۴۰۳
آذر.م
|
|
نقدها و نظرات
|
درود بیکران جناب استکی گرامی. سپاس از نگاه پر مهر و زیبا بین شما مهرتان مستدام | |
|
درود بیکران سپاسگزارم زیبا و دلنشین خواندید مهرتان مستدام | |
|
درود بیکران جناب مدهوش گرامی بسیار به مهر خواندید لطف نگاهتان پایدار سپاس از پشتیبانی دلگرم کننده اتان | |
|
درود بیکران جناب انصاری دزفولی گرامی سپاسگزارم زیبا نگاهید دلتان شاد و لبتان پر خنده باد سلامت و تندرست و مهرتان مستدام | |
|
درود بیکران نرگس بانو جان سپاسگزارم عزیزید نازنین سلامت و دلشاد مهرتان مستدام | |
|
درود بر شما جناب بيدقي گرامي سپاس از لطف نگاهتان زيبا نگاهيد سلامت باشيد | |
|
درود جناب انصاري ارجمند سپاسگزارم مهرتان مستدام | |
|
درود بانوجان سپاسگزارم دلتان دريايي | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود