نــامــش زن بــود ...
چــنــان ڪــه از چــشــم هاے زمــردش
ارڪــیــده مــے چــڪــیــد
ارتــش زنــبــوران شــوق
بــه تــمــاشــاے
ڪــنــدوے چــشــمــانــش
مــینــشــســتــنــد ...
و ڪــودتــاے آغــوشــش
انــقــلــاب بــنــفــشــه هاے بــنــفــش
و رز های ســرخ بــود ...
نــامــش زن بــود ...
ایــن بــرهوت عــقــیــم را
بــا بــاران صــبــر
ڪــه بــه روے تــرنــم زمــانــ
مــے نــشــســت
بــا گــل بــوتــه هاے امــیــد
گــلــســتــان مــیــڪــرد
در ایــن زمــیــن ســرد
بــا درد هاے شــبــانــه
مــابــیــن ســاقــه هایــش
لــالــه هاے نــجــیــب را
مــے رویــانــد
تــا جــوانــه هاے ســبــز را
پــیــشــڪــش ڪــنــد ...
نــامــش زن بــود
قــامــت اش گــلــالــه و ســرو
انــدوه اش اشــڪ هاے چــنــار
و چــشــمــان مــحــبــوب اش
فــانــوســے بــود
بــراے شــب هاے بــے ســحــر
و ڪــاج هاے بــے چــراغ
نــام دیــگــرش نــیــلــوفــر بــود
و گــیــســوان آبــشــارش را
بــا پــارچــه و پــامــچــال ســپــیــد
مــے بــافــتــ
تــا در قــرار همــیــشــگــے اش
روز هاے چــهارشــنــبــه
بــراے مــعــشــوقــه اش
در غــروب دل انــگــیــز
ســبــدے از ســرود و ســیــب بــبــرد ...
پــ.ن ؛
ایــن ســپــیــد را تــقــدیــم بــه خــواهران عــزیــز
گــلــالــه ی مــهربــان
مــحــبــوب بــے بــدیــل ،
ســحــر نــازنــیــن
و تــمــام زنــان ســرزمــیــنــم تــقــدیــم مــیــڪــنــم.