جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
آن نسیم سحرم شاد و شکوفان آمد
عشق با بوی خوش و چهره ی خندان آمد
مظهر سردی و کرسی ی زمستانی رفت
آنچه را کو سبب عشق و بهاران آمد
گل خوشبوی بهاری به گلستان آمد
گلبن و شاخه ی طوبایی رندان آمد
سایه ی خوش گهر سرو به بستان آمد
سوسن و یاسمن و گل به مهستان آمد
سرونازی که همه دلخوشی جانان بود
حالیا دلبر مستی شده , شادان آمد
آنکه اداب سخن بودش و لبریز غزل
بلبل و طوطی بستان شده , مستان آمد
روز و شب بود خوشی دیدن ان گلرخ ماه
چشم بر راه که گل بر سر و دستان آمد
می فروشی شده در گردش ایام و زمان
قدح از باده بنوشید که جانان آمد
بایدم گفت به ان باده پرستان غزل
نغمه خوانی ز هَزاران و خرامان آمد
زنبق و لاله ی مست و همه گلهایم گفت
آنچه در دیده ی ان مست غزلخوان آمد
فرخا کو همه ان سرو و چمن باران بود
بت عیارِِ یکی بتکده و ناز جوانان آمد
ما که بیدل بُدی و گوشه نشین از ازلیم
چونکه نوشید ز ان می تو بگو جان آمد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.