جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر علی خزایی ریژان
آخرین اشعار ناب علی خزایی ریژان
|
به نام خدا
خداحافظ سرزمین آبی
خداحافظ روزهای آفتابی
تو آبانُ روزای غمگینش
روی تختت آروم میخوابی
+
+
خداحافظ اشکُ اشتیاق
خداحافظ دروغ مصلحتی
من به دنبال آزادی
تو به دنبال اسلحتی
+
+
خداحافظ عشقُ بت هوون
خداحافظ هرچی آرزوی خوبه
ما که مردیمُ جیغ کشیدیم
اینجا آرامشه بعد آشوبه
+
+
خداحافظ اهل کاشانم
خداحافظ قایقی خواهم ساخت
به اسطوره ها بگو
هیچ دیوی به فرشته ها نخواد باخت
+
+
خداحافظ سرزمین بارانی
خداحافظ امیدهای آبانی
گریه میکنی می دانم
گریه میکنم می دانی
+
+
خداحافظ چشم منتظر
خداحافظ لرزش دستم
تو به خاطر من هستی
من به خاطر تو هستم
+
+
خداحافظ خنده های الکی
خداحافظ امیدهای واهی
روزای خوبی که نمیاد
خط بزن شعراتو از دفترکاهی
+
+
رویای ما روزای خوب آزادی
که امروز پشت میله ها گیره
دروغ بگو به بچه ها
نزار گریه م بگیره
+
+
چه قصه های غمگینی
پشتِ درختای پیاده رو
فریادِ ما زیر سکوت
ساکت یواش آروم برو
+
+
پرده ی آخرِ تئاترِ مرده
تویِ چشمِ دختری افسرده
این حقیقت آزادیه
هرکسی که باخته ، مُرده
+
+
خنده هاتو خط بزن از دفترت
صدایِ گریه هایِ تو سرت
+
+
تورو میبره تا مرز جنون
صدای شکستنِ استخون
عاشقانه نه غم انگیزه
صدای بارون روی خون
+
+
گریه های زیر بارونو یادته
صدایی که بهترین ریتم شادته
+
+
آخرین شکنجه ی غم انگیز
زیر بارونای پاییز
یا از ترس و استرس ، فراموشی
عه بخشید آقا چیزه چیز
+
+
تو خیابون دوییدنِ از ترس ، فرار
توی اولین یا شایدم آخرین قرار
کسی جز خودمون دشمن ما نیست
خواستی بیای اشکاتو با خودت بیار
+
+
خداحافظ آخرین دلخوشی
خداحافظ آخرین شادی
تتو میکنم رو گردنم
یا مرگ یا آزادی
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوار خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و مطالعه کردید خیلی خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و نقد کردید ولی قالب شعر بنده غزل پست مدرن هست ولی چون در گزینه های سایت غزل پست مدرن ذکر نشده بود به ناچار و رندوم وار یکی از غالب هارا انتخاب کردم البته بنده ی حقیر ادعایی در شعر نویسی و ادب ندارم ولی سعی میکنم سبک شعر شاعران مورد علاقه ی خودم رو دنبال کنم و هرچند به قدرت ایشان در توان من نیست ولی سعی بنده بر این است که غزل پست مدرن بنویسم . در کل ممنونم از توجه تون استاد گرامی مچکرم🌹🌼
| |
|
ممنونم از توجه تون انشالله به یاری الله | |
|
سلام و درود دوست عزیزم ممنونم از لطفت بزرگواری شما مرسی | |
|
سلام و عرض ادب مچکرم از توجه تون مرسی🌹🌼🌻 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
روز میلاد حضرت علی اکبر
شبه پیغمبر
و روز جوان
مبارک