جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
من با تو سخن گویم و از تو سخنم نیست
از هجر و فراق و غم دوری حذرم نیست
---
من با تو سخن گفته ام از سرمدی عشق
نی تا که گذر شد ز فلانی خبرم نیست
---
در گویش ما عشق به صدها و هزاره
نی در شب و روز گذرا یا سحرم نیست
---
گویی سخن از عمر و زمان گذرانم
گویم ز الستی که در ان جسم و تنم نیست
---
من محو تماشای جمال ازلی بود
گفتن سخن از لیلی و شیرین هنرم نیست
---
چشم و لب و رخ نقش و نگارست
ان نرگس بیمار که گویی نگرم نیست
---
تا مست تمنای وصال ابدی بود
بر کوی یکی سفله خاکی گذرم نیست
---
تا هاتف هستی همه شب در بر ما بود
ان لعبت مخلوق به سمع و نظرم نیست
---
تا هروله عشق به سر منزل او بود
حاجت به نظربازی و گشت و سفرم نیست
---
تا نوش همه باده هستی ز کف یار
منت ز غلامان در میکده ام نیست
---
بیدل همه عشق است و جام می او عشق
از عشق سخن گوی که جزاین سخنم نیست
---------------------------------------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.