♡ پرنده:
▪به آزادگان میهن:
گرچه در قفس نشسته اند
اما از همه پرندگان
رهاتر اند.
♡ آتش عشق:
▪به شهدای گمنام:
در آتش عشق چنان سوخته ای
کز تو،
دو سه تکه استخوان و
پلاکی
آمده است.
♡ خط عاشقی:
نوشته بودی
به خط خونین عاشقی
کسی که شهید نگردد
نمی رسد جایی.
♡ عباس:
کنار قمقمه های خالی
عباسی خسته
به حیات جاودان
رسیده است.
♡ سر به دار:
▪به محسن حججی:
سرت سلامت،
سربداران را
غم سر دادن نیست.
♡ جا مانده:
پایی در میدان مین
جا ماند و
لنگه پوتینی بر دستم.
♡ شما خورشیدها:
▪به شهدای نماز جمعه مسجد نور کرایس چرچ نیوزیلند(۲۴اسفند۹۷)
هر یک از شما
خورشیدی است
شب پره ها نمی فهمند.
♡ ای شهید:
ای شهید
نامت را
پرندگان عاشق
اسم شب کرده اند.
♡ سرگردان:
▪به ابراهیم همت:
برگشتی،
در جامه ای از سپیده و
گل سرخی بر سینه
تصدقت
سرگردان کجا بودی
که سر بر تن ات نبود.
♡ فوتبال خون:
▪به شهدای زمین فوتبال چوار ایلام:
خیس خون شد
زمین سبز فوتبال
و پاهایتان
دیگر به گل ننشست.
♡ حیات:
حیات غزه و یمن
یا ایغور،
قربانی می شود
و تو به حمایت از حیوانات
مدام شعر می سُرایی.
#سعید_فلاحی(زانا کوردستانی)
دستمریزاد