♡♡♡ایران ریشه دار ♡♡♡
به صحت دین خدا و محمد شکی نیست
در اعتقادِ توحیدی شما صدقی نیست
راه روشن است و دین به سان آیینه شفاف
در شما نیست حتی یک جرعه عفاف
در دین خدا افشاگری و راه بند و عتاب نیست
جز عطوفت و دلدادگی و مهر و صواب نیست
راه بندان می کنید ناموسِ پاک و عفیف
ارشاد پیشکش آزادی دین شد خفیف
مرام مردان ما از جنس غیرت است و نان خور بازو
نگفت خدا یکی شود کارگر و دیگری مفت خور بی زور و بازو
رو سیاه عالم اید و سر اندر برف کرده اید
غافل گشته اید و ز کار خود کف کرده اید
ما از نوادگان کوروش و کاوه و فریدونیم
از سرزمین عشاقی چون فرهاد و مجنونیم
از باب آزادگی بیشه ی ما بس ریشه دار
از عاشقی نگو که ما هستیم پیشه دار
اندر زمین ایران بزرگ تمدن دار هزاره ها
فرهنگ اجنبی کند ما را ملتِ آواره ها
آن همه جان بر کفی شد تا یکپارچه بماند ایران
نیست نکنید خونشان به تاراج نبرید ایران
وای از ما که ز هم چقدر بی خبر شدیم
در عرصه ی ستیز چقدر بی نفر شدیم
از هر زبانِ تلخ و شیرین خوردیم نیش
در روزگارِ نو باز اندر مزرعه بستیم خیش
از قوم و مذهب دیگری جوک ساختیم
زین تخم تفرقه ما چقدر بد باختیم
خوش بینم به آینده ای قریب که دیگر غم نیست
دیگر صحبت از زبان و قوم و مذهب نیست
کاندر زمینی که آیندگان بهشتِ یاران خوانند
ایرانی جماعت خود را با نام نیک ایران خوانند
●شاعر: محمدزبیر براهویی (میم دادخواه)
دهمِ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ خورشیدی
حماسی و زیبا بود
زنده باد ایران