اهل بیت ( 16 – 14 )
در مناقب اهل بیت
به مناسبت اعیاد شعبانیه
1- ای جان جانانم حسین
اي مهر پرتابان من اي جان جانانم حسین
سوز تو زد بر جان من اي جان جانانم حسین
همواره بر جانم زني آتش زمهر گلخني
سوزم به سر چون خرمني اي جان جانانم حسین
زلفت پريشان مي کني سر در گريبان مي کني
صد چشم گريان مي کني اي جان جانانم حسین
رو مي کني يکدم به سر دل مي بري با يک نظر
بر حال بيمارم نگر اي جان جانانم حسین
شمعم بسوزد در شرر از هجر تو چون تا سحر
رحمي نما اي بي خبر اي جان جانانم حسین
از ديده زارم مي کني غمديده بارم مي کني
چون هيمه خارم مي کني اي جان جانانم حسین
گر مرغ دل چون پر زند ارض و سما در برکشد
نازت به يک دم مي خرد اي جان جانانم حسین
چون نور حق تابنده اي بر آن که تو خواهنده اي
گو تو ملک يابنده اي اي جان جانانم حسین
اي مشعله دار شبم چون سوز تو دارد تبم
ذکر تو گويد اين لبم اي جان جانانم حسین
2- اسوه ی صبر
نوبت آمد چون به زین العابدین
شد شکوفا غنچه در گلزار دین
در عبادت سبقت از شیطان گرفت
نقش مِحراب از سجودش جان گرفت
اختران چون کاروان هر روز و شب
گشته اند از لطف نورش مُلتهَب
ناشکیب است آدم اندر آب و گل
وی به صبر است اُسوه حِلم از وی خَجِل
از اَزَل چون بسته پیمان با اَلَست
زخم زنجیری بُوَد بر پا و دست
داغ هجران دیده است از کربلا
درد عشقی دارد اما بی دوا
می کِشد بر دوش خود باری گران
می بَرَد با خود به صدها کاروان
3- میر سردار
شیعیان میلاد عباس آن علمدار آمده
بوفضایل مرد میدان اهل پیکار آمده
سبط حیدر مادرش ام البنین است فاطمه
شاه مردان شیر یزدان میر سردار آمده
شیعه را باب الحوائج سکه بر نامش زده
قوم هاشم را قمر در آسمان جار آمده
از قدومش عرشیان را شد هزاران ولوله
گو ملک را بال و پر زن چون که شهوار آمده
میر سقا در بیابان ساقی اندر میکده
مشک آبی پر ز می از بهر دلدار آمده
در سرم افتاده مستی ساقیا جامی بده
ساغرم پر کن شرابی زان که غمخوار آمده
بلبل از دیدار گل ها نغمه خوان دستان شده
مطربان با چنگ و بربط سوی تالار آمده
چتر گل بر سبزه زاران خیمه ها دامن زده
گلعذاران شد بهاران سرو سالار آمده
دکتر نادر مسلمی ( ن م قطره )
این اشعار دارای فایل صوتی بی کلام است