طلوع عصرِ هجران شد هبوط آدم و حوّا
ظهور نسلِ ایمان شد هبوط آدم و حوّا
.
اگر عاقل ترین اهلی یِ جنّت، «ترکِ اولی» کرد
برایش «شبهِ تاوان» شد هبوط آدم و حوّا
.
بشر همپایِ هر وحشی، تکامل یافت جسمانی
جدا از سیرِ حیوان شد هبوط آدم و حوّا
.
کجا دین کرده است انکار، «فرگشت» و «تکامل» را؟
کجا درگیرِ نُقصان شد هبوط آدم و حوّا؟
.
بشر تا این اواخر مثل میمون بود نابِخرد
دلیلِ عقلِ تابان شد هبوط آدم و حوّا
.
زمان با ضربِ تدریجی، تکامل داد «تَن» را لیک
خِرَد را «تُندبنیان» شد هبوط آدم و حوّا
.
بشر شد نامدارِ آسمان بعد از هزاران سال
به سالی که نمایان شد هبوط آدم و حوّا
.
حریم کبریایی وصل شد با سرزمینی پست
مسیرِ اوجِ عرفان شد هبوط آدم و حوّا
.
زمین با نسلِ آدم ها، شکوه آفرینش شد
شروع فصلِ انسان شد هبوط آدم و حوّا
* ترکِ اولی (ترکِ اولا بخوانید) = اصطلاحی معروف در کلام اسلامی و تفاسیر قرآنی برای فعلی معادل ترکِ اصلح که از برخی پیامبران مانند حضرت آدم (ع) و حضرت یوسف (ع) سر زده است.
درود بر استاد معناگرا...
یکی از بهترین کارهای شماست... خیلی هم سلیس و روانههه... چه مفهومی چه ساختاری...
بسی هم جای تامل داشت
روزتون بخیر