تالی قرآن بود ماه ربیع
کوثر فرقان بود ماه ربیع
یا محمد معنی قرآن توئی
نورجانان عارف یزدان توئی
نام تو نورِاُمیدِ سینه هاست
عشق پاکت در دل آئینه هاست
خُلقِ تو خُلقِ عظیمِ عالم است
برتر از نوحِ نبیّ و آدم است
ای تو کِلکِ آفرینش را هنر
شد هنراز نقش تو والاگُهر
نامِ تو مهرو وفا و،عشقِ ما
روشنی بخش وصفا وصدق ما
ماهِ میلادت مَهِ عرفان نور
جرعه ای از کوثر قرآن نور
شبنم هرتارِ گیسویت گلاب
می طراود ازصفایت عطرناب
ای بهشتِ جاودان، اَلماسِ تو
نشئه ی رَوح وروان میراث تو
ابنِ عمِّ تو علیّ مرتضاست
«او پس ازسوءُ القضا، حُسنُ القَضاست»
نابِ صهبای تو درجام حسن
شهدِ لبهای تو درکامِ حسن
زینتِ دوشِ تو اَقدامِ حسین
آهوی چشم تو دردام حسین
خُلقِ شیرینت ندارد، انگبین
نامِ زیبایت بود نقشِِ نگین
شد شبِ یلدای ما روزسرور
ظلمت مارا نموده پُر زنور
برسرما نعمت تو منّت است
پیروِ قرآنِ تو در جنّت است
آدمیَّت را کمال وبرتری
ازهمه زیبائیِ عالَم سری
وارثِ زیبائی عالم تویی
باعث خَلقِ بنی آدم تویی
آیتِ والای ربّانی علی
رایتِ قرآنِ نورانی علی
کوثر از نامِ تو دارد بَرَکات
هر دهان خوشبو به ذکر صلوات
(غلامرضا مهدوی)
درود استادبزرگوارم
بسیارزیبا بود