قارا تئللرینن سالدی کمنده
باگیسوان سیاه وزیبایش مرابه کمندانداخت. البته به نظرمن به (تئل)طره هم می گویند
اوزون زفلرینن چکدیردی بنده
بازلف درازش مرابه بنده کشید
عقلیم باشدان گئدی اؤلدوم دیوانه
عشق اوعقل راازسرم برد(عقلم راگرفت)ومن دیوانه شدم
یاندیم عشق اؤدونا مثل پروانه
ومانندپروانه درآتش عشقش سوختم
عشقین اؤخون ائیله ویردی سینه مه
تیرعشق راچنان به سینه ام زد
یاراسی ایشله دی بوتون ریشه مه
که زخمش به ریشه وتاروپودم رخنه ونفوذ کرد(ریشه ام راخشکاند)
بوحالیمی گؤروب گؤزینن گولدی
وقتی این حالم رادیدباچشمش به طورطنازی به من وشدت عشقم خندید
اؤدا دوشمه گیمی اؤباخیب بیلدی
وبه من نگاه کردوعاشق شدنم رافهمید(به آتش عشق افتادنم رادانست)
گولنده قاداسی جانیما دوشدی
وقتی که به من نگاه کردوخندیددردوبلایش به جانم افتاد
اورگینین اؤدی قلبیمی بیشدی
وآتش دلش قلب مرابرید.برای کلمه بیشدی فارسی مناسب پیدانشد
اونداکی آچیلدی قؤنچا لبلری
وقتی که خندید ولبان مثل غنچه اش بازشد
ویردی منیم اورگیمه خنجری
احساس کردم که به قلبم ودلم خنجرزد
گؤزلرینی گوردوم حالیم قاریشدی
وچشمانش رادیدم وحالم دگرگون شد
قاشلارینی گوردوم جانیم آلیشدی
وابروانش رادیدم جانم سوخت ،جانم آتش گرفت
گوردوم قلمینن چکیلیب قاشلار
وقتی ابروانش را دیدم احساس کردم که خداوند باقلم خودابروهاراکشیده است
خدادن رنگ اؤلوب قارا تل ساشلار
وگیسوانس ازطرف خداوندبه صورت بسیارزیباوسیاه، رنگ آمیزی شده است
گؤزلره غیبیدن سرمه چکیلیب
وازغیب به چشمانش سرمه سیاه کشیده اند
حقدن کیپریکلری بیربیر اکیلیب
وقادرمتعال ،پلکهارادانه به دانه کاشته است
یاناقلار قیزاریب آلماتک یانار
وگونه هایش سرخ شده مانند سیب قرمزمی سوزد(نورقرمزمی دهد)
بوخاقلارآلیشیب نورکیمین چالار
وزیرچانه اش مانندنورروشنایی داده ومانندبرق می زند.برای کلمه چالارفارسی مناسب پیدانشد
تئللرین دارا یب تؤکوب اوزینه
وبه طره اش شانه زده وبه صورتش ریخته
قاشلاری یاراشیر آلا گؤزینه
وابروهایش به چشمان شهلاودرشت وبسیارزیبایش میاد
چانه سی بولور تک نورسالیرجانا
وچانه اش مثل بلوربه جان،نوروروشنای می دهد
باخاندا اورگیم آز قالیر یانا
وقتی که نگاه میکنم احساس می کنم که دلم ازآتش عشقش می سوزد
دؤداقلار آچیلان پوستییه بنزر
وقتی که لبانش بازمی شودمانندپسته خندان می شود
باخاندا گؤرونور بیر گؤزل منزر
آنوقت که نگاه می کنم منظره ای زیبا وجالب دیده می شود
دل آغیزدا گولبرک کیمین دولانیر
وزبان دردهان مانند گلبرگ می چرخد
دیشلر بیاز صدف تکین آق یانیر
ودندانهایش مانند صدف سفید،نورسفید می دهد
درودددددد
بسیارزیبا بود
آفرینهااااااااا بربرادرزیباکلامم