پنجشنبه ۱ آذر
مردم شعری از حسين زرتاب
از دفتر نبوغ سبز نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ۰۰:۱۹ شماره ثبت ۴۳۸۳۰
بازدید : ۷۸۴ | نظرات : ۱۶
|
آخرین اشعار ناب حسين زرتاب
|
467-مردم
فنجانِ شعرِ من اگر داغ است
فکرم گرفتار است
درگیر صد ها درد بی درمان،
از جمع بی سامان
مشغول پرسش های بی پاسخ
درگیر استبدادِ تاریخی
یک صدر اعظم می شود حاکم
با رای یک ملت
یک اکثریت از همین مردم
محکومِ او دارد حکومت می کند اما!!!
با جمعِ یک عِده
یک عِده بسْ کمتر
با عُده ی افزون
ما را "امیری" بود-1
"قائم مقامی" بود-2
مردی "مصدق" نام-3
...........................
و
تا
الی
آخر
دربار در دربار
دولت فراتر از خود دولت
گاهی فراتر از همه ملت
فنجانِ شعرِ من اگر داغ است
ذهنم گرفتار است
اندر گریبانِ هزاران مشکلِ غامض
قلبم،
پر از دردِ فراوان است
حسین زرتاب-1394/10/18
1-ميرزا تقی خان امير كبير
2-قائم مقام فراهانی
3-دکتر محمد مصدق
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.