سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        لیوَه ( دیوانه )

        شعری از

        محمد بیرانوند

        از دفتر اشعار لکی نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ۱۵:۳۴ شماره ثبت ۳۱۵۰۸
          بازدید : ۱۶۰۴   |    نظرات : ۱۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمد بیرانوند

        مَـــگر عشق تو مِه رسوا نَکِردِه ؟
        مَـــــگر اِی کُنجِ سینه جا نَکردِه ؟
        چِمَـه دَر مـالِ عشقِت هَر دَرِم دا 
        کسـی اِی روی دلم دَر واز نکرده
        مَــــــــــــــــــــگر جورِ تونو زمانه 
        مِـن و مجنون بی لیـــــلا نکرده ؟
        گِریوَه شوین و زاریئِم اَرا تـــــــو
        دِلـِــــــــم بیچاره کِرده یا نکرده ؟
        غـــمِ عشق تو که لیوه مَگِسته 
        اِی مِـــــــــه لیوَه تِری پیدا نکرده ؟

         
        شاعر : عزیز بیرانوند

        ***
        ترجمه به فارسی :

        مگر عشق تو مرا رسوا نکرد ؟
        مگر در کنج سینه ام جا نکرد ؟
        به در خانه ی عشقت رفتم و بارها در زدم 
        اما هیچ کس به روی دلم دری باز نکرد 
        مگر جور تو و زمانه 
        من و مجنون را بی لیلا نکرد ؟
        گریه و زاری من برای تو 
        مگر دلم را بیچاره نکرد ؟
        غم عشق تو که دیوانه ای میخواست 
        از من دیوانه تری پیدا نکرد ؟
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ۰۶:۳۴
        سلام خندانک
        بسیار زیبا و با احساس بود خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0