سلام
ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،
و قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان؛
توضیح این که به دلیل طولانی بودن ابیات، شعر در چهار بخش،
تقدیم نظر بازدیدکنندگان محترم قرار خواهد گرفت،
و شعر حاضر، بخش سوم می باشد.
عبادت همان حلمِ باقر بُود
شکافنده ی علم و طاهر بُود
عبادت بُود مکتبِ جعفری
خلایق کُند او به حق رهبری
عبادت بُود صبرِ باب المراد
به زندان و زنجیر و کُند و عناد
مطافِ ملائک حریمِ رضاست
عبادت طوافِ حریمِ خداست
جواد الائمه بُود رهنما
عبادت بُود جود و فضل و سخا
به هادیِّ دین، صد هزاران درود
ولیِّ خداوندِ حیِّ وَدود
امامِ حسن، سید العسکری
به انس و مَلک او کُند سروری
عبادت بُود دیده ی منتظِر
دل از کیدِ نا اهل باشد کِدر
عبادت بُود هجر و شوقِ وصال
وصالِ نکو چهره، نیکو خصال
عبادت فراق و تمنای وصل
فنا از منیت، تقرب به اصل
به مهدیِّ غایب، امامِ زمان
توسل نما و بمان در امان
طبیب است و درمان و آرامِ جان
عبادت بُود طاعتش بی گمان
ادامه دارد...
سید حسن ضیابری سال 79