(مرثیه ی شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام)
توضیح این که این مرثیه در شب 23 رمضان سال 88 در حرم مطهر
امیرالمؤمنین علی (ع)بداهه سروده شد و همان شب توسط ذاکران
اهل بیت عصمت و طهارت روبروی ایوان طلای نجف قرائت گردید؛
امید که در چنین ایامی کنار مضجع شریفشان از نزدیک عرض ارادت کنیم.
تقدیمی ناقابل به ساحت مقدسشان و التماس دعا از همه ی عزیزان
این علی یه، تک و تنها، تویِ سینه ش غم و غربتِ زهرا
صورتش از، خون خضابه، میگه راحت شدم از غمِ دنیا
(امون ای دل، امون ای دل، امون ای دل _ امون از غریبی) 2 بار
آقایِ ما، خیلی تنهاست، آخه این رسمِ همه اماماست
تک و تنها، تویِ دنیاست، به اِزاش آخرت شفیعِ ماهاست
(امون ای دل، امون ای دل، امون ای دل _ امون از غریبی) 2 بار
با همون فر_ قِ شکسته، میگه به پسر بده غذا به قاتل
آقا جونم، مهربونم، قربونِ تو و مرامت و فضائل
(امون ای دل، امون ای دل، امون ای دل _ امون از غریبی) 2 بار
در دلِ شب، تنِ مولا، شسته شد با غم و درد و غریبی
ای امان از، دلِ زینب، چه کشیدی از دردِ یتیمی
(امون ای دل، امون ای دل، امون ای دل _ امون از غریبی) 2 بار
چرا می گم، که غریبه، آخه علی خلیفه ی زمونه
غسل و کفن، تو دلِ شب، پس چرا دفن شده علی شبونه
(یا علی جان، یا علی جان، یا علی جان _ علی یاعلی جان) 2 بار
سید حسن ضیابری23 رمضان 88 نجف اشرف