سلام
توضیح این که به دلیل طولانی بودن ابیات، شعر در چهار بخش،
نقدیم نظر بازدید کنندگان محترم قرار خواهد گرفت؛و شعر حاضر،
بخش دوم می باشد.
ع_علی اسوه ی عابدینِ خدا
ب_برات و نجات و علی مقتدا
ا_امیرِ دو کون و شهِ متقی
د_درِ شهرِ علم و وصی نبی
ت_تمنای عاشق، مَلَک رهنما
کُند مردِ عابد، به او اقتدا
عبادت بُود شور و حُبِ ولا
توسل به زهرا و خیر النسا
عبادت تمسک به آلِ عبا
امامِ حسن، سرور و رهنما
عبادت نوای نی از نینوا
فغان از ستم ها و رنج و بلا
سرِ شمس بالای تیغ و سنان
خروشند افلاکیان بی گمان
جنایت بُود ضربه ی خیزران
به دندان و لب های فخرِ جهان
رقیه بُود در غم و در فغان
ز نا مردمی ها و جُورِ زمان
بریده ز کین حنجرِ اصغر است
به غرقابِ خون، پیکرِ اکبر است
دو دستانِ عباس، از ظلم و کین
بریدند اعدا و دزدانِ دین
دو چشمانِ زینب بُود پر بُکا
مدینه در اندوه و ماتم سرا
عبادت بُود زُهدِ زین العباد
بر ایشان سلامِ خداوند باد
ادامه دارد...