چهارشنبه ۱۶ آبان
میراث من شعری از داریوش پورافشار
از دفتر انسوی دیروز نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۱۵ شماره ثبت ۱۷۰۳۳
بازدید : ۸۰۹ | نظرات : ۴۲
|
دفاتر شعر داریوش پورافشار
آخرین اشعار ناب داریوش پورافشار
|
١
میراث من
خاک تنم خواهد بود /
که در گمان
تا ابدیت خواهد ماند/
و ان زمان
که بر بالین مرثيه ام نالیدی /
بر فراز کوهای بلند
روح مبحو سم
را آزاد خواهم گذاشت /
و از گفته های خاک خورده ام
گوشه ی اتاق تنهایم
راهی خاکی عبور خواهد کرد برای دیدار/
تا به جهان تو پنجره ای باز کند
خالی از میله ها /
چنان که
چشمانت قبضه کند
روحم را در قاب خیالت.
٢
و آنگاه
که غریو - نا کوک ساز زندگی
آوای گوش خراش و شکسته ی
به پرده های درونی پوستین تن کِشانْد
باران بر دیدگان افزون گرفت
و گرمی راه های رفته
یخ بست
بر قله های افکار
تا کبک خیال دست کشد از امید/
و دهان بو گرفت از سوختگی واژه ها
که - بار دگر
بیابان
در رویایی آب شدن قله
سراب بمکد
٣
تو مینوازی
و من بر امواج دستانت
غرق خواهم شد
مینوازی مینوازی مینوازی
و من این تباهی را
دوست خواهم دشت
بنواز بنواز بنواز
که خوب مینوازی
٤
چرا میگویند ؟
که به وقت آمدن باد
برگ میلرزد ,
من برگ را با حضور باد
رقصان دیدم
و
درخت را آوازه خوان
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.