جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
عید گشت و پر نیازم : یا ربم بر دل درآی
من برون افتاده از سجاده ام :شو جان فزای
تن همه پوسیده است و پای و دستم پینه دار
جان به انوار تو روشن : شو بِنِه بر دل تو پای
طعمِ شیرینِ محبتهای تو بر دل نشست
من چو مسکینم بیا و مهر خود افزون نمای
شیره ی جانم شده از عشق تو چون انگبین
مهر افزون کن به طاعت : جان رسیده تا به نای
نیمه های شب تو بودی و منت سر بر زمین
دستگیر و بر فروز : همراه باشم جای جای
من گرفتار هوای نفس خود چون اهرمن
خسته از تنهاییم : با من بمان اندر سرای
خشم و شهوت جان و دل افسرده است
گر تو باشی من رها گردم زآن یا مرتجای
بی تو ترسانم : ز تنهایی شدم لرزانه بید
یک نظر کن بیدلم افسرده ی افتاده پای
..........................................................
15 / 5 / 92
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.