جمعه ۲ آذر
شهادت امام علی (ع) شعری از شیدای یاس
از دفتر ماه گرفتگی نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۲۹ شماره ثبت ۱۶۱۰۱
بازدید : ۶۶۶ | نظرات : ۸۶
|
آخرین اشعار ناب شیدای یاس
|
یتیمان ،منتظر،بیچاره گشتند
کنار ظرف شیر ،آواره گشتند
به خوابی جلوه ی مولا خریدند
گمانم کیسه ی خرما خریدند
و نخلستان که با او سجده می رست
شبی تنها نمازش عشق می بست
که چاهی ناله شد همسایه ام کو
امیرالمومنین دنیای غم کو
همان در جای پیغمبر تنیده
که جان در راه او از کف بریده
همان فزت برب کعبه نجوا
همان ماه سرای عشق زهرا
همان که در رشادت ها چه سر بود
انیس کودکانی بی پدر بود
درون سینه اش صد چاک می داشت
چه خلوت ها که سر بر خاک می داشت
دو نیمه فرق پاکش هم رضا شد
تمام نان مسکینی قضا شد
ملائک آسمان را حجله بستند
گهی پر ها گهی سر می شکستند
حسن (ع) بی تاب و عباسش حزین است
خدایا عالمی را دل غمین است
علی آهسته تر ،زینب ،خدایا
دلش نازک ترک دیگر خدایا
ببین خورشید عالم گشته تاریک
به یاد کوچه های تنگ و باریک
به یاد محسن و پهلو شکسته
به یاد سینه و آن میخ رفته
مه عالم گمانم آب می شد
به عشق چادرش بی تاب می شد
به یاد آتشین ، سرسخت سیلی
به یاد یاس و بازوهای نیلی
کمی تو رام لطفا گام بردار
که قلب پاک زینب رفته بر دار
علی مهمان عشق فاطمی شد
و چاهش قصه های همدمی شد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.