پنجشنبه ۱ آذر
واعظ 2 شعری از علیرضا حسنعلی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ۲۱:۲۷ شماره ثبت ۱۱۶۳۵۱
بازدید : ۲۸۸ | نظرات : ۱۷
|
آخرین اشعار ناب علیرضا حسنعلی
|
چرخ میگرید دراین کاری که شیطان میکند
زآن که افتادن عاشق درمجاز عشق دید
دام را محکم که دید عشوه به کارش کرد رنگ
افسارش میکشید خامی که در چنگال دید
گوش و هوش پر از سروش دلبر مردم فریب
دل را سگ میبرد باید خودش ارزان دید
کف بداد هم دین را هم خود فروختی مرحبا
عقل را چند می خری از عبرتی کین دار دید
لاجرم بر جرم تن کردی همی بیچارگی
این همه محنت در این دلدادگی ها زار دید
من، به کارخویشتن میکرد این دیو پلید
در منیت گویی آن دیو شه کلید نار دید
گو حتی عشق گر بی من شود هم دیدنیست
ورنه کل اجمعین از کار این شیطان دید
گوهر آدم نباید در هوس زندان شود
معدنی باید کند از خیش تا گوهر دید
روح وریحان پاک کن ای واعظا کین دار گِل
چشم در دنیا بند تا جنت الماوی دید
خائف این قصه به رسم کم کن از افزون گری
هرچه گوش در کر د آخر شرح این داستان دید
|
نقدها و نظرات
|
سلام متشکرم جسارتا ادامه شعر قبلی حقیر است که در چهار چوب غزل سروده ام از نظر حقیر مشکلی نداشت فقط جای مکث و سکته دارد که من به نظر مخاطب گذاشتم که هر شعر خوانی انشالله بلد هستن
| |
|
سپاس استاد از لطف شماست متشکرم از تذکرتون درود | |
|
سلام استاد صادقی بزرگوار محتاجیم به دعا برادر پیشنهاد میکنم شعر قبلی این حقیر را نیز مطالعه کنید این ادامه شعر قبلی من است | |
|
درود عزیز دل حتما همین کار را خواهم کرد دعا کنید برایم | |
|
متشکرم استاد دهقانی لطف شماست | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دلنوشته زیبایی است
برای شعر شدن به عروض وقافیه نیاز دارد