من چلاقم و تمرین دویدن میدهم
از برای امروز و فردا هی وعدههای سرخرمن میدهم
کورم و عصا کش دست کور دیگری،
اما لاف و گزاف بینایی به عالم و آدم میزنم
من همچون وفور تاکسیام،به روز بارانی اما! آب میشوم
چاق شده در سر خانی که به اسم خدا! ادعای استخوانی میکنم
کنگر خورده،لنگر انداختهای که،
ادعای دو من کره،از دبه ماستی کدایی میکنم
دروغ است!میدانم!
در آستینم احمق معذور مأموری است که ادعای خدایی میکنم
گرگ سرما زدهای که گوسفند را، ـ فقط ـ برای پشمش قربانی میکنم
من تمام با مرامان عالم را، سرمشق معرفت میدهم
چه فکر کردهای ؟! مم بعد
اخلاق لات و لوتیگری را، باز دوباره از خودم باز نشر میدهم
من پوریای ولیام
بعد این
حاتم طائی کشک باید بسابد هر روز،
آن احنبیتر اما! رابین هود! سیخی چند؟!!!
ولی اما! خودت که بهتر میدانید
دو سه روزی کرسیِ شکستهای دادهاند و زود پس میگیرند
از قدیم و قدما هم گفتهاند و خودت بهتر میدانید
صوفی ابن وقت است و قدر وقت را بهتر میدانیم
پس به ما چه؟! دیگری خرش سیری چند
اصلاً وظیفه مال دیگری است
سنگ دیگری را به سینه زدن کار دیگری است
مگر من گاوم به دور از جان! که ما!ما! بکنم؟!!!
یا که اصلاً مای مانده که من ما!مایی بکنم؟!!!
مگر غیر این است که در مصاف تن به تن
حساب کاکا و برادر!
چیزی نیست جز حساب سر و دست و تن!!!
درست است ای برادر
بجث جان است و گریز از معرکه،
البته سالم گریختن و جیب پر،
بهتر از سرو دسته شکسته
آری ای برادر
سیاست شوخی بردار نیست
گاو خر میخواهد و شیر خفتهی خسته
تامل برانگیز سرودید اما عصبانی و تلخ
یک اعتراضِ منحصر بفرد به فردگرایی های تزویرمملوِ عصر مدرنِ حاضر و دردهای اجتماعِ مُعضل سرشارِ آه نهاد
مولوی می گوید:
تو مگو همه به جنگاند و ز صلحِ من چه آید؟
تو یکی نِه ای، هزاری،
تو چراغ خود برافروز (مولوی)
جهان آن اندازه که دوست داریم،
زیبا نیست،
آن اندازه که دوست داریم،
مهربان نیست،
آن اندازه که دوست داریم،
روشن و خالص روان نیست،
آن اندازه که دوست داریم ،
آبی و زُلال و شعورپرور و دستگیر و همراه نیست،
آن اندازه که دوست داریم ،
در آشتی و صفا و احترام و ادای امانت و دِین نیست،
آن اندازه که دوست دارم ،
دوست داشتنی نیست؛
اما اگر چراغِ جان را برافروزند و برافروزید و برافروزیم
زیبایی، مهربانی و روشنایی، زُلالی و اندیشه
حس باور نور را خواهد شد.
خود را ز منبع نور و چراغ ببین ،
و چراغ خود برافروز به شادی و عزت .
سلامت باشید و به توکل یگانه خدا شاد