درود بر همیشه استاد مهربان
حدس می زنم اینگونه برداشت کرده اید که معتقد به رهبانیت صوفی مسلکانه هستم. اصلا چنین نیست. البته عبارت «کنج عزلت» این معنا را می رساند که اصلاح می کنم. بعد از بارگزاری شعر ، خودم هم احساس کردم یک جای کار ایراد دارد. اصلاح شده شعر را در کامنت های بعدی می گذارم و به یاری خدا، صفحه اصلی شعر را هم در روزهای آینده اصلاح خواهم کرد.
شخصا و قویا معتقدم باید از هر چه غیر خداست دل برید. از این منظر که دل دادن به غیر خدا را هم عرض دلدادگی به خدا ندانست. اما باید با هر چه غیر خداست مهربان بود خصوصا انسان ها. باید در دنیا دستکاری کرد و آبادانی که دنیا مزرعه آخرت است.
حتی اگر معشوق و دلداده اصلی راضی باشد می توان در طول آن، به هر چه غیرخداست دل داد. به یک تعبیر:
دوست داشتن به خاطر خدا
استاد ارجمندم، اگر ایراد دیگری غیر از آنچه بیان کردم در نظر دارید خوشحال و ممنون می شوم ارشاد فرمایید.
در پناه خدای مهربان باشید.
دلنوشته زیبایی است