دل ِ شیدای من این ، سوزِ شباهنگ زچیست ؟
این نوای عطش و عشق ی غریبانه ی کیست؟
از چه می نالی و غمگینی و در سوز و گداز
طاقتت رفته کجا ؟
با غم ي عشق بساز.
دل شيدا به نوا آمد و گفت :
می روم تا که قناری نپرد؟
شايد از كوچه ي عشقم گذرد .
هاي!!! اي مرغك عشق ، که نشستی لب بوم ِ دل ِ من
هیچ دانی که چرا ، به لبم داغ ِ غم ِ عشق نشسته است چنین ؟
هیچ دانی که چرا ، شده ام بی سرو سامان و غمین؟
کمتر از برگ گلی گر شنوم ، زار شوم
ندهی غیر عسل تحفه ، که بیمار شوم
آی لیلای تمنای شب و روز ِ دلم
بی تو از خود خجلم
نمک عشق بسی خورده ام از شهد لبت ، كي نمكدان شكنم ؟
نغمه هايت شده آرامش رنجور ِ تنم ، اي قناري سخنم
تو به پرواز در آ تا نفسی تازه ی کنم
نام زیبای تو در شهر، پر آوازه کنم
روی گلدسته گیتی و به آوای جرس
داد از سینه برآرم و ز ژرفای نفس
آی ای مردم دنیا
همگی گوش کنید
کینه ها دور بریزید
فراموش کنید
عشق ي زيباي قناري ، شده آويزه ي گوش
مدعي هاي مي و عاشقي ، القصه ،، خموش