سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 4 آذر 1403
    23 جمادى الأولى 1446
      Sunday 24 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۴ آذر

        شوخی

        شعری از

        رضا سعادت نژاد

        از دفتر حرف های قلمبه سلمبه نوع شعر افراغ اندیشه

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۲۲ شماره ثبت ۱۰۷۴۲۹
          بازدید : ۱۴۶۴   |    نظرات : ۱۰۸

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        تنهایی یک مرد و سکوت یک زن
        خطرناک ترین سلاح بشریت اند
         
        _________________________________________________
         
        برای خندیدن یک شوخی
        و برای گریستن دو شوخی کافی است
         
        _________________________________________________
         
        برای پریدن
        ارتفاع اراده مهم است
         
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر
        ۵۲ شاعر این شعر را خوانده اند

        رضا سعادت نژاد

        ،

        مسعود آزادبخت

        ،

        ماهور محمدی

        ،

        ریحانه حجازی(ریحان)

        ،

        ژکا گرجاسی

        ،

        شین بانو

        ،

        سیاوش آزاد

        ،

        طوبی آهنگران

        ،

        نیاز ناطق

        ،

        محمد علي واشقاني ( باران )

        ،

        مهدي حسنلو

        ،

        محمد قنبرپور(مازیار)

        ،

        آهو محمدی

        ،

        مهرداد عزیزیان بی تخلص

        ،

        عباسعلی استکی(چشمه)

        ،

        اميرحسين علاميان(اعتراض)

        ،

        محمد باقر انصاری دزفولی

        ،

        آرمین پرهیزکار

        ،

        تکتم حسین زاده

        ،

        بهروز ابراهیمیان

        ،

        مجیدنیکی سبکبار

        ،

        سارا خوش روش

        ،

        مجتبی شفیعی (شاهرخ)

        ،

        مهدیس رحمانی

        ،

        روح اله سلیمی ناحیه

        ،

        سيد هادی حسینی(هادی)

        ،

        مدیر ویراستاری

        ،

        مجیدمسکین آبکنار(مسکین)

        ،

        زلیخا رامیار،امید سحر

        ،

        اصغر ناظمی

        ،

        مهدی محمدی

        ،

        مرضیه رضایی (رها)

        ،

        مریم کاسیانی

        ،

        منوچهربابایی

        ،

        مجید خوش خلق سیما

        ،

        سامره حاجیان(مهربانی)

        ،

        امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

        ،

        آرمان پرناک

        ،

        عليرضا حكيم

        ،

        احمدی زاده(ملحق)

        ،

        فرهاد احمدیان

        ،

        حسین شفیعی بيدگلی

        ،

        جمیله عجم(بانوی واژه ها)

        ،

        امین رشیدی

        ،

        احسان کریمیان علی آبادی

        ،

        کورش آزادی

        ،

        پارسا عزیزی

        ،

        اله یار خادمیان(صادق)

        ،

        پارسا حسینی

        ،

        ورمز

        ،

        فاطمه کرمی

        ،

        رویا محمدی

        نقدها و نظرات
        مهرداد عزیزیان
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۱۰
        درود بر جناب سعادت نژاد گرامی
        و عزیزان سایت 🙏
        بی مقدمه عرض کنم ، آنچه یک اثر بد را به یک اثر خوب تبدیل میکند وجود ساختار و قاعده است.
        و اثر شما اثر خوبیست.
        اما مرحله ی بعدی چیست؟
        آنچه یک اثر خوب را به یک اثر عالی و بعد از آن، یک اثر عالی را به شاهکار تبدیل میکند چیست؟
        اگر فقط بخواهم یک جواب بدهم ...
        "توجه به جزئیات"
        جزئیات باعث خلق شاهکار ها میشوند .
        همه ی نویسنده ها میتوانند رمان بنویسند
        اما چند نویسنده ظهور میکنند که بتوانند رمانی بنویسند که در آن بیش از ۵۸۰ شخصیت را دقیق و باور پذیر و عینی توصیف کند و اثری ارائه کنند که ماندگار باشد و شاهکار لقب بگیرد؟( جنگ و صلح)

        فکر میکنید چه چیزی لئو تولستوی را از نویسندگان خوب نویس فراتر میبرد و تبدیل به شاهکار نویس میکند؟
        قطعا دلایل بسیاری دارد منتها یکی از آن دلایل توجه به جزئیات و دقت در ترکیب جزئیات است.
        البته منظورم از جزئیات صرفا تعدد اجزا نیست!
        منظورم بیشتر هماهنگی اجزا برای رسیدن به هدفی واحد است. همان هدفی که صاحب اثر میخواهد.

        بر فرض ( این را جایی خوانده ام و گمانم داستانی خیالیست)
        در یک مسابقه از شرکت کنندگان خواسته شد در جمله ای ۳ کلمه ای شرایطی را توصیف کنند که در آن همزمان " صلح، آرامش و خوشبختی" وجود داشته باشد!!
        برنده ی مسابقه خالق این جمله بود
        👇
        همسرم خواب است!
        بنظرم این جمله هم هوشمندانه است، هم عمیق است، هم حاوی اطلاعات بسیاریست، هم خواننده را در فکر فرو میبرد، هم بر لبش خنده می آورد و هم هدف مسابقه را محقق کرده.
        همه ی اینها در یک جمله
        واقعا عجیب است
        با بی مقدمه عرض کنم شروع کردم و هنوز به اثر شما نرسیده ام!!
        در مورد اثر دوم صحبتی ندارم و بنظرم
        عمیق، رسا، موجز، نافذ و هماهنگ است.
        این ۵ المان بنظر بنده لازمه ی حرف قلمبه سلمبه است.

        در مورد اثر اول
        تنهایی/ یک/ مرد /و/سکوت /یک/ زن
        خطرناکترین سلاح /...../ بشریت اند
        عمیق و نافذ است.
        رسا،موجز و هماهنگ تر میتواند باشد.
        ۱.دو عامل را آورده اید و بعد سلاح را مفرد آورده اید
        ۲. اگر منظورتان ترکیب تنهایی مرد و سکوت زن است و از تجمیع این دو سلاحی خطرناک حاصل میشود در رسایی کلام مشکل وجود دارد
        ۳. اگر این دو عامل جداگانه مد نظر است پس باید از " سلاح ها" استفاده شود
        ۴. دو عدد " یک" دارید که در کوتاهی کلام تاثیر گذارند
        این ۴نکته را بنده با سلیقه ی خودم ویرایش نمیکنم چون تمامش ممکن است از کم دقتی من باشد


        در مورد اثر سوم.
        برای/ پریدن/
        ارتفاع / اراده/ مهم است
        پریدن،ارتفاع،اراده
        گاهی آنچه در ذهن صاحب اثر بسیار روشن است و از دید او هیچ ابهامی ندارد در ذهن مخاطب ،اگر دقیق بخواند، مبهم میشود.
        آیا پریدن منظور پرواز است یا با توجه به ارتفاع ،منظور همان پرش از بلندیست؟
        اگر منظور پریدن از بلندیست ارتباطش با اراده چیست؟
        اگر منظور بلندیست آیا واژه ای مثلا مثل " جسارت" به جای اراده از ابهام کم نمیکند؟
        اگر منظور پرواز است آیا واژه ای مثل " میزان" به جای ارتفاع ، از ابهام کم نمیکند؟
        آیا استفاده از " پرواز" به جای پریدن تمام ابهامات را برطرف نمیکند؟( برای پرواز، ارتفاع اراده مهم است)
        و چند آیای دیگر ...
        با توجه به این ابهامات این اثر در " رسایی" اندکی نارسانا عمل میکند و در هماهنگی اجزا.
        ولی در عمیق بودن،موجز و نافذ بودن در سطح بالاییست.

        ۲ نکته.
        ۱.بنده در مورد سبکهای مختلف سرودن که اطلاعات اندکی در موردشان دارم نظر بلند نمیدهم که مبادا خطا باشد. در این مقوله نیز هیچ اطلاعاتی نداشتم بزرگوار ، پس بدانید این نظر یک شخص مطلع نیست و نیاز به تجمیع آرا وجود دارد.
        ۲.نظر های بلند از طرف بنده را به حساب علاقه بگذارید و احساس مسئولیت در قبال دوستان ولی بدانید که اینها تماما پیشنهادند و مثل منوی رستوران ، هر کدام را دوست داشتید انتخاب کنید و اگر باب طبع نبود به رستوران دیگری بروید .
        بدانید بنده ناراحت نمیشوم.
        موفق باشید 🙏





        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۵۰
        درود و صد درود جناب عزیزیان خندانک خندانک
        شما معلم من هستید و هرچه بگویید به دلم می نشیند
        البته که هرچه می گویید حق و درست است و خودم به آن پی می برم
        داستانی را که تعریف کردید خواندم و فکر کنم جمله "همسرم خواب است "جوری نوشته شده که برداشت های متفاوتی می توان از ان داشت که هر کدام جالب هستند و این به خواننده بستگی دارد که چه برداشتی می کند
        درباره اثر اول موافقم که باید "سلاح ها" بنویسم و اشتباه از من بوده و به اثر ضربه زده
        و اما اثر سوم
        از نظر شما می توان از ان برداشت های زیادی کرد که هر کدام در نوع خود جالب و مبهم باشند ولی بنظرم بسیار ساده است
        وقتی ما به یک بلندی میرسیم ، ارتفاع ان است که تعیین می کند از ان می پریم یا نه
        ولی بنظر من ارتفاع بلندی مهم نیست بلکه ارتفاع(مقدار و میزان) اراده مهم است که تعیین می کند بپریم یا نه و اگر ارتفاع اراده بلند باشد خواهیم پرید حتی اگر ارتفاع بلندی بسیار زیاد باشد(خواستن توانستن است)
        و این پریدن می تواند به شکل های مختلفی انجام شود

        همانطور که گفتید باید بقیه هم بخوانند و نظر بدهند تا مشخص شود که چگونه از ان برداشت میشود
        مبهم است یا نه..؟؟؟

        جناب عزیزیان مهربان سپاسگذارم که همیشه مثل معلمی دلسوز راهنمایی ام می کنید و باعث پیشرفت و یادگیری ام می شوید...دست بوستان هستم خندانک خندانک
        در پناه حق باشید خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ماهور محمدی
        ماهور محمدی
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۱۸
        درود استاد عزیزیان اندیشمند و درود جناب سعادت نژاد خندانک خندانک خندانک خندانک
        فکر کنم اثر سوم ساده بود و با توضیح جناب سعادت هم ثابت شد و من وقتی بار اول خواندم همین برداشت را داشتم خندانک
        در سایه الله یکتا باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۱۶
        سپاس از نظر مجددتان بانو خندانک
        آهو محمدی
        آهو محمدی
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۱
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        آهو محمدی
        آهو محمدی
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۱
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۳۵
        درود مجدد خدمت جناب سعادت نژاد گرامی
        بنده معمولا اگر نیازی حس نکنم پیگیر نقدها و نظرات خود نمیشوم منتها لازم دیدم که یکی دو نکته را پیرو پنجره ی سبزی که گشودم توضیح دهم عزیز.
        ببینید اگر چند عزیز بزرگوار و محترم و دوست داشتنی🙏 پیدا شوند و بیان کنند از متنی دچار ابهام نشده اند دلیل بر مبهم بودن آن متن یا شعر یا خبر یا هرچه نیست.
        همانگونه که برای پریدن ارتفاع اراده مهم است
        برای نکته سنجی هم ارتفاع دقت مهم است عزیز.
        دوستان بزرگواری بوده اند که بدلیل نظراتی که مطابق میلشان نبوده بنده یا دیگر دوستان نکته سنج را در لیست سیاه خود قرار داده اند. با این کار گویی یک دریچه را رو به خود میبندیم
        البته شما که از عزیزان هستید و چنین کاری نکرده اید و جوان با هوش و با استعدادی هستید
        منتها ترس دارم دچار دامی که برخی دیگر از عزیزان شده اند بشوید.
        برای مثال شعری از بزرگواری که همیشه پذیرای نقد بوده اند نقد شده و به ۱۰ نکته اشاره شده. شاعر نیز از منتقد تشکر کرده
        بعد مشاهده میشود دو ماه بعد همان شعر انتشار مجدد میشود توسط شاعرش و عین ۱۰ مورد نقد شده هیچ تغییری نکرده.
        اینجاست که منتقد احساس میکند آبی در هاون میکوبیده و وقتش را در جایی که نباید صرف کرده.
        باز هم مثال بزنم؟
        مدتی نسبتا دور،در یکی از سایتهای نا وزین بنده سه شعر ارسال کردم برای نقد. منتقد بدون ذکر یک نکته ی فنی به بنده پیشنهاد دادند دفتر شعرم را در آتش بیاندازم صرفا به این دلیل که اشعار زبان کلاسیک داشتند . منتها بنده چون کلا نگاهی فنی در ایشان ندیدم دفترم را در آتش نیانداختم، بلکه چند عدد سیب زمینی در آتش انداختم و به یاد مهربانی ایشان با نمک فراوان خوردم
        و الان هم در خدمت شما هستم.
        اینها را گفتم که وقتی نقدی از هر دوستی به شما میشود فارغ از بحث سلیقه و ذائقه ، ببینید آن نقد از نظر فنی مبحثی ایراد میکند یا خیر.
        پیگیر مسائل باشید تا از گزند خطاها دور تر بمانید.
        قصد نداشتم پیرو نقد و حتی جواب شما نظری بنویسم چون در نهایت شاعر مختار است اثرش را تغییر دهد یا ندهد
        منتها دیدم دوستان عزیز و گرانقدر ممکن است با قوت قلبی از سر مهربانی، مانع از تفهیم چالش نقد شما شوند
        و مسئله خطرناک تر شد هنگامی که جناب سبکبار گرامی و عزیز و ارجمند و محترم🙏🙏🙏 این جمله را فرمودند که
        "پریدن هیچ وقت به معنای پرواز کردن نیست."

        فرهنگ عمید
        پریدن= پرواز کردن، بال و پر زدن پرندگان در هوا ،جهیدن، جستن از جا به طور ناگهانی،بخار شدن و به هوا رفتن جسم فرار

        فرهنگ معین
        پریدن= پرواز کردن، برجستن و سوار شدن، جهیدن، تبخیر شدن

        دانشنامه اسلامی
        پریدن همان جهیدن و پرواز کردن است.....

        فرهنگ فارسی
        پریدن =با پر سوی هوا اوج گرفتن و مسافت پیمودن

        ببینید بزرگوار ، این عجیب نیست که شخصی نکته سنج در ذهنش بیاید این پریدن پرواز کردن است یا جهیدن

        در ثانی چرا بنده دچار این شک میشوم؟
        چرا بنده به شما " جسارت" را به جای " اراده" پیشنهاد دادم؟
        پریدن از بلندی حرکتی از بالا به پایین است و هیچ نسبتی با اوج گرفتن ندارد.
        پریدن از بلندی ، عملیست صرفا برای هیجان یا اثبات شجاعت
        ارتباط پریدن از بلندی با اراده ی آدمی بسیار نا مفهوم است عزیز.
        پریدن از بلندی، برای انسان صرفا با شجاعت ،هیجان و جسارت ارتباط معنا و مفهومی دارد
        در مقابلش پریدن به معنای پرواز
        از دیرباز آرزوی انسان بوده
        بی نهایت تلاش برای آن شده
        در موردش رویا پردازی شده
        برایش چه اراده ها که هزینه نشده است
        پریدن به معنای پرواز ، ارتباط مستقیمی با اراده،تلاش، رویا پردازی و .... انسان دارد.
        حالا میتوانید ببینید چرا پریدن شما در کنار ارتفاع اراده مرا به یاد پرواز می اندازد نه پریدن از بلندی؟

        مطمئن باشید اگر نظری نقد گونه از طرف بنده در صفحه ی عزیزی مینشیند ،اندکی فکر پشت آن است.
        شما قدم اول را برداشته اید و مانند بسیاری از دوستان عزیز و ارجمند این محفل با ارزش، پذیرای نقد هستید.
        منتها این صرفا گام اول است.
        گام دوم‌که مهم تر است ، این است که آیا اگر نقدی حرفه ای به ما شود ما نیز با آن حرفه ای برخورد خواهیم کرد؟
        فقط این را بدانید که خود بنده هم در گام دوم هنوز مشغول دست و پا زدن هستم!!
        پاینده باشید
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۵۵
        درود بر شما جناب عزیزیان ارجمند
        بسیار عالی و آموزنده و قابل تأمل بود
        خیلی خوشحالم که در سایت هستید و نقد ها و نظراتی که باعلم و منطق همراه است با ما به اشتراک می گذارید
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ارسال پاسخ
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۵۷
        درود جناب عزیزیان خودتان میدانید که چقدر به شما ارادت دارم و برایم عزیز هستید
        من پذیرای نقدم و به شما گفتم که چقدر مشتاق اموختن هستم و هرگز جسارتی نمیکنم به نقد شما که عزیز جان من هستید یا شخص دیگری
        درباره نقد استاد سبکبار هم که اثر اول را بی اساس خوانده بود مخالفت کردم و در فضایی خارج از این اینجا حدود 1 ساعت روی ان بحث می کردیم
        من اصلا از کنار نقد ها به سادگی نمی گذرم
        خودتان که میدانید و اگر به یاد داشته باشید چندین شعر ابتدایی ام را در نداشتن انسجام و اینکه پرداخت خوبی ندارند نقد کردید
        من از اشعارم تا حدودی دفاع کردم ولی واقعیت این بود که حرف شما روی من تاثیر گذاشته بود و درباره ان با خودم کلنجار می رفتم و حالا شاهد این هستم که شما در چندین شعر اخیرم گفته اید شعرتان انسجام و پرداخت خوبی دارد و این برایم بسیار مهم است و یعنی اینکه نقد عزیزی مثل شما که معلم بنده است بسیار برایم مهم بوده چون شما را به عنوان شاعری توانمند قبول دارم و میدانم ادیب و مطلع هستید
        در ابتدا اشکالات وزنی ام را نقد کردید و امروز دیگر اشکال وزنی ندارم
        استفاده از افعال مرکب من دراوردی را نقد کردید که استاد سبکبار هم این نقد را کردند و دیگر چنین افعالی را به کار نمی برم
        به جان خودم هنوز که هنوز است دارم روی پریدن و پرواز کردن فکر می کنم
        شما تاج سر بنده هستید جناب عزیزیان و روی چشماانم جا دارید...اشنایی با شما افتخاری بود که شعر و شاعری نصیبم کرد
        از حق نگذریم اینکه شما نقد کردید و استاد سبکبار دفاع کردند بسیار خوشحال شدم اما هرگز به سادگی از کنار نقد کسی چون شما و یا استاد سبکبار که ایشان هم معلم من هستند نمی گذرم
        من دوست دارم از شما بیاموزم و دوست دارم بارها و بارها نقد شوم و پیشرفت کنم خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۵۸
        سپاس از همراهی شما بانو خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۵۶
        🌺🙏🌺
        مهرداد عزیزیان
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۹:۴۴
        درود بر شما جناب سعادت نژاد گرامی
        قلمبه سلمبه های زیبایی بود 👏🌺🌺
        در مورد اولی و سومی ۲ نکته در ذهن دارم که اگر اجازه دادید عرض میکنم
        موفق باشید
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۰۵
        درود جناب عزیزیان خندانک خندانک
        اجازه ما که دست شماست حتما نظرتون رو بگید خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۳۹
        درود بزرگوار
        جالب و زیبا بود ند خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۵۲
        سپاس استاد استکی خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مجیدنیکی سبکبار
        چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۵۷
        سلام آقا رضای گل از وقتی که شاعر بزرگی شده ای دیگر دوستان قدیمت را فراموش کرده ای.
        آقا رضا از من می شنوی شعر نخستت کلا بی اساس است.
        شعر دومت که شوخی دوم کافی است که انسان به گریه بیافتد با قیود و شرایطی می تواند درست باشد.
        اما شعر سومت شاهکار است که خودت هم نتوانستی بخوبی از آن دفاع کنی. حالا من جور شما را می کشم.
        مو لای درز این سخن مؤجز نمی رود. اساسنامه زندگی و موفقیت و خود باوری است.
        پریدن هیچوقت به معنی پرواز کردن نیست.
        پریدن به تنهایی حتی به معنی پایین پریدن هم نیست.
        لفظ پریدن زمانی مصداق پیدا می کند که مانع یا شکافی در سر راه موجود جنبنده از جمله انسان قرار داشته باشد. می تواند با آوردن اسمی از این مانع یا شکاف یا بدون آن استعمال شود.
        اراده یعنی خواستن به تمام. منتهای خواستن می شود اراده .
        برای پشت سر گذاشتن هر مانعی در زندگی چه فیزیکی و چه اجتماعی یا روحی اراده نه تنها مهم است بلکه شرط اصلی است.
        تا یادم نرفته به اضافۀ بی نظیرخندانک « ارتفاع اراده » خندانک باید نمره بیست داد. درست مترادفخندانک « بلندی همت » خندانک است و فاز پریدن را از موانع ساده و جوب و غیره به سختی های زندگی و اهداف والا هدایت می کند.
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۲۰
        سلام و درود بر استاد سبکبار مرد بزرگ و ادیب و دوست داشتنی و شخصی که اخیرا نگاه مرا به سرودن عوض کرده خندانک خندانک
        استاد اغراق می کنید چه شاعری؟؟من هنوز شاعر نشده ام که به بزرگی برسم و خدا نکند همچون منی که هنوز دهانش بوی شیر می دهد شاعر بزرگی باشد خندانک
        استاد شما یار و دوست همیشگی من هستید و تازه باب دوستی را با شما باز کرده ام و حالا حالا ها مزاحمتانم،خدایی نکرده اگر بنده کوتاهی کرده ام از عمد نیست و این روز ها مشغله های زیادی دارم و کمی فکرم درگیر است
        درباره اثر اول که فرمودید بی اساس است شاید موافق نباشم
        می توان گفت اثری ضعیف یا حتی کم ارزش ولی قطعا نمی توان گفت بی اساس
        با اینکه خودم آن را حتی کم ارزش هم نمی دانم
        اثر سوم را هم که به شاهکار بودنش اشاره کردید و این نظر لطف شماست و بسیار خوشحالم که اینگونه از ان تعریف کردید
        سعی می کنم اشعار بهتر و عمیق تری بسرایم و در فصاحت به حد مطلوبی برسم
        سپاس از حضورتان و سپاس که مهربان و همیار هستید خندانک خندانک خندانک
        دست بوس شما هستم
        موفق و پیروز باشید خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        آهو محمدی
        آهو محمدی
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۱
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        آهو محمدی
        آهو محمدی
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۲
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مجیدنیکی سبکبار
        مجیدنیکی سبکبار
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۴:۴۶
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مسعود آزادبخت
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۴۰
        سلام و احترام جناب سعادت نژاد عزیز
        کمی راجع به نوشته هایتان تحقیق کردم ،،و بانظر سلیمی راجع به دلنوشته اولتان موافقم
        و البته انگشت اتهام نمیزنم که از ادب بسیار دور است
        اما حرفهای جناب سلیمی را خواندم و سکوت یک زن را نیز سرچ کردم ، این مورد آمد ،،،،،
        سکوت زن(هم در پیوند با یک زنِ دیگر و هم در ارتباط با مرد) نشانه‌اى است دال بر این که اوضاع مساعد نیست و از نظر زن از کنترل خارج است و آسیب از سطح به عمق رسیده و دیگر امیدی به بهبود نیست. زن تا زمانى صحبت مى‌کند که روزنه‌اى براى ترمیم آسیب و یا حل مشکل ببیند، هنگامى که همه‌چیز را تمام شده مى‌داند، آن گاه سکوت مُهر پایان است.با یک نتیجه گیری میتوان فهمید سکوت زن خطرناک است،تنهای یک مرد را نیز سرچ کردم و آهنگ بانی اومد که از تنهایی یک مرد صحبت کرد که چقدر بد و خطرناکه
        راجع به مطلب دومتان
        برای خندیدن یک شوخی و برای گریستن دو شوخی کافی است
        لزوما این جمله قطعیت ندارد و نمیتوان بطور قطع بکار برد،پس جملاتی که قطعیت ندارند را نمیتوان به عنوان یک اثر آن را نگاشت
        چون شما به عبارت) کافی است( اشاره کردید عرض کردم
        جمله یا دلنوشته سومتان،
        چه کسی نمیداند برای پریدن ارتفاع اراده لازم و مهم است؟
        برای بلند شدن نیز اراده لازم و مهم است،
        البته با تمام احترامی که برای جنابتان موافقم و نیز برای ارزش گذاشتن به این محفل این نکات را بیان داشتم که خدای نکرده توهین به شعور هیچ مخاطبی نباشد ،این نظر بنده هست و البته ممکن است خطا نیز باشد
        با پوزش و احترام
        خندانک خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۰۹
        سلام بر مسعود خان آزادبخت عزیز✋✋
        نقدتان را خواندم و بهره بردم دوست خوبم
        منتها یک سوال دارم
        آیا میتوان در مورد مطلب،موضوع،شخص،صفت ،حالت، اتفاق و هر چیز دیگری نوشت که اگر در گوگل سرچ کنیم ، گوگل در جواب بگوید : اینکه گفتی چی بود داداش من تا حالا چیزی ازش نشنیده بودم!
        مگر موضوع جدیدی برای گفتن مانده است؟
        به قطعیت عرض میکنم خیر،خیر،خیر
        اگر موضوعی یافتید که تا کنون هیچ بشری در موردش نگفته ،سلام بنده را هم به آن برسانید .
        حرف تازه ای برای گفتن نیست
        روایت تازه شاید،شاید ،شاید باشد
        تمام جهد و تلاش هنرمندان در هر رشته ی هنری رسیدن به روایتی تازه است
        وگر نه با ۷ نت موسیقی بیش از ۱۰۰ سبک و شاید بیشتر برای آهنگسازی و تنظیم بوجود نمی آمد.

        نکته دوم اما در مورد قطعیت است که فرمودید.
        قطعیت زبان علم است ، زبان هنر نیست
        تازه در علم هم هر مبحثی تا آنجا قطعیت دارد که خلافش اثبات نشود
        در هنر گمان نکنم صحبت از قطعیت منطقی باشد
        شاعری بیاید بگوید
        چشمان تو زیباترین کهکشان خلقت است
        آیا به او میگوییم جمله ات قطعیت ندارد و ما کهکشان های زیادی را ندیده ایم و شاید یکی از آن کهکشانها زیباتر از چشم معشوق شما باشد؟
        گمان نمیکنم

        در مورد بعدی
        بسیاری هستند هنوز فرق یارانه و رایانه را نمیدانند
        شما دانایی خودتان را معیار سنجش قرار ندهید
        در ثانی این هم رای درستی بنطر نمیرسد که چون همه چیزی را میدانند پس شما در موردش چیزی ننویس!!
        بنظر منطقی نمیرسد.
        همه میدانند دروغ ،خیانت،بزهکاری،تنبلی ،تهمت ووووووووو بد است
        و همه میدانند، وفاداری،صداقت،درستکاری ، خوشرویی،محبت وووووو خوب است
        منتها هزاران شعر و فیلم و داستان و و و و ساخته میشود که برای بار ۱ میلیونیوم همین مطالب را بما بگوید.
        به گمانم کمی بیرحمانه نقد کردید عزیز
        شما احتمالا میدانید که بنده سعی میکنم منصفانه نظر دهم
        و خواندن این ۳ جمله را اهانت به شعورم ندیدم، خواندم و لذت هم بردم.کم و زیادش را هم البته در نقدم عرض کرده ام.
        قبلا به شما ارادت دارم و صرفا علاقه مند شدم در زیر نقدت نظرم را بنویسم بزرگوار
        برای هر دو عزیز آرزوی موفقیت دارم 🌺🌺🌺🙏🙏🙏
        ارسال پاسخ
        مسعود آزادبخت
        مسعود آزادبخت
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۴۱
        سلام و احترام مهرداد عزیز
        بسیار خوشحالم از پاسخ بزرگواری چون شما که یقینا همیشه نظراتتان را منصفانه بیان می دارید،
        بله موضوعات جدیدی نمیشود پیدا کرد و من با شما در این مورد موافقم ،،اما میتوان از زیبایی های ادبی ،ایجاد یک فصای جدید،استعاره ،تشبیه ،کنایه استفاده کرد و این باعث تمایزی بین دویا چند نوشته مشابه میشود،مثلا یک شعر در مورد تنهایی با ایجاد تصویر استعاره و ،،،، این کار شاعر و یا ادیبان است
        در مورد دلنوشته دوم گمانم حق با شما باشد و استفاده از یک تصویر انتزاعی شاعر را به این نتیجه رسانده باشد ،لذا تاکید بنده بر روی(کافی است) بود که میتوانست هنری تر به کار رود که از حوصله بحث خارج است ،و البته عیار اثر را کمی پایین آورد
        مورد سوم نیز مثل مورد اول است ،،،،، ایجاد یک فضای جدید میتوانست شاعر را موفق تر نشان دهد،،،،،به عنوان یک بداهه ویرایش انجام دهم
        برای پریدن ارتفاع اراده مهم خواهد بود؟ ایجاد یک فضای شک برانگیز نوشته را کمی دگرگون کرد و خیلی موارد دیگر نیز میتواند این تاثیرات را در جمله ایجاد کند
        اهانت به شعور را بدین دلیل عرض کردم که از تعریف های الکی بپرهیزیم و به خود اثر بپردازیم،البته تعاریف الکی را از شما و دیگر ادیبان مشخص که ارادت دارم حضورشان دور دیدم
        با تشکر و احترام فراوان
        حضور شما و جناب سعادت نژاد عزیز
        و اگر تندی در نقد تشخیص داده شد عذرخواهم
        چون که دوست دارم پیشرفت را در این محفل با کمک هم شاهد باشیم .

        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۲۴
        میدانم عزیز
        میدانم دوست خوبم
        ولی این را در نظر داشته باشید شاعر ما ۱۸ سال سن دارد
        او هنوز در تلاش و تکاپوست تا شخصیت قلم خودش را اول کشف و بعد تقویت کند
        بی گمان البته نقدها به او کمک خواهد کرد
        همه ی نقدها
        و میدانیم که دوره ی جوانی و نوجوانی دوره ی جسارت انسان است
        شاید کانت،هگل،نیچه و .... جملات قصار خود را که ماندگار شده اند در بلوغ فکری خویش خلق کرده اند
        ولی احتمالا تلاش خود را از ۱۸ سالگی شروع کرده اند
        و البته بنده جناب سعادت نژاد را صاحب استعداد میدانم
        امیدوارم با کمک دوستانی چون شما و البته تلاش و تفکر خودشان، هرچه زودتر دوران گذار و تثبیت را در قلم طی کنند

        متشکرم از حضورت مسعود خان آزادبخت عزیز🌺🙏🌺
        ماهور محمدی
        ماهور محمدی
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۲۸
        عرض درود و ادب جناب مسعود ازاد بخت خندانک خندانک
        چرا این جوان را تخریب می کنید ان هم با نقدی که کاملا بی ارزش است؟؟؟اسیب به روحیه شاعری نوجوان لذت دارد؟؟وقتی که میگویید متن هایش توهین به شعور مخاطب است دیگر چه روحیه ای برای شاعر می ماند؟؟البته و صد البته که اینطور نیست و همانطور که یکی از بهترین های سایت اقای عزیزیان عرض کردند متن هایشان لذت بخش بوده
        شما دو روز پیش زیر همین شعر اقای سعادت نژاد را به بی ادبی متهم کردید و شروع به تخریب کردید که ایشان خودشان سکوت اختیار کردند و من دیگر نتوانستم ای ظلم را بپذیرم و جوابتان را دادم که خودتان پا پس کشیدید و نظرات را حذف کردید
        شاید اقای سعادت از این گفتن این حرف ناراحت شوند
        قسم میخورم که بعد از ان نظراتی که راجع به ادب و شخصیت ایشان دادید و من در دفاع از ایشان با شما بحث کردم،اقای سعادت پیام شخصی به من دادند و بسیار ابراز ناراحتی کردند و حتی خواستند در صورت امکان از شما عذر خواهی کنم
        شما چه کدورتی با اقای سعادت دارید که میگویید تعریف دیگران الکی است؟؟
        در نظراتی که پاکشان کردید گفته بودید جناب سعادت بی احترامی میکند و لحن خوبی ندارد
        گفته بودید با به به و چه چه بزرگش کرده اند
        این همه تخریب برای چه؟؟؟
        اگر دلیلش حسادت نیست چه دلیلی دارد؟؟چرا تخریب شاعر 18 ساله ای که اینقدر با شوق می نویسد و بسیار هم محترم و با ادب است
        لطفا این کار ها را تمام کنید خندانک خندانک خندانک
        و البته دوباره نظراتتان را حذف نکنید و سر حرف هایتان بمانید خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        شیما جریده
        شیما جریده
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۳۷
        درود جناب آزادبخت بزرگوار🌹❤️
        به نظر من قطعیتی وجود نداره ، همه چیز نسبیه..!
        حتی همین جمله اول ، شاید واقعا هم هیچکدوم خطرناک ترین سلاح بشریت نباشن ، ولی اینکه جناب سعادت این نظرو دارن و به زیبایی میتونن شعرش کنن مهمه ،
        اگه بخوایم مثل شما و آقای سلیمی فکر کنیم ، باید در مورد شعری که برای مونا حیدری نوشتن بگیم :
        «خب گوگل کن همه اینارو گفته ، هم مرگ مونارو گفته هم در مورد ظلمش قشنگ گفته و گاها هم شبیه شعرتو گفته »
        اگه این شکلی باشه پس اونهمه تشبیه و ایهام و قافیه هیچی به هیچی ؟؟؟! معلومه که نمیشه این شکلی
        ارزش شعر و هنرو این ارتباط دادن بین موضوعات ،این آرایه های ادبی ، این وزنا و تاثیر گزاریشونه که مشخص میکنه
        شعر دست مارو باز میذاره که از همه چیز بگیم !
        از حقیقت ،از خیال ، و مهمتر از همه دیدگاهمون نسبت به مسائل
        شاید که با جناب سعادت اختلاف نظر دارین ، ولی خدایی کم ارزش دونستن اثر بی انصافیه 🥲
        شاید نباید بین اظهار نظر شما و جناب عزیزان دخالت میکردم
        ولی اینو میدونم که از چیزی که به نظرت درسته و قبولش داری باید دفاع کنی ☺️
        اینکه در تلاشین با نقدتون باعث پیشرفت اعضا بشین برای همه مخصوصا خود من کاملا روشنه خندانک خندانک خندانک خندانک

        شیما جریده
        شیما جریده
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۴۶
        یکم تند گفتی ماهور عزیزم
        ولی استعداد همچنین شاعر خوش ذوقی واقعا جای دفاع داره
        ❤️
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۰۸
        بانو ماهور امیدوارم ناراحت نشوید ولی دخالتتان بی مورد بود خندانک خندانک خندانک خندانک
        لطفا شما کمی ارامش داشته باشید و سکوت کنید
        جناب ازادبخت بسیار محترم هستند و مثل همه نقدی کردند که بنده خودم توانایی پاسخ دادن دارم خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۱۲
        سپاس از بانوی هنرمند لر خندانک خندانک
        ممنون که با ارامش نظرتان را گفتید و سپاس از اینکه محترمانه صحبت می کنید خندانک خندانک
        باید مثل شما در ارامش صحبت کنیم که مبادا به کسی بی احترامی شود..
        من خیلی خوشحالم که اثرم این همه نقد می شود و در رابطه با ان بسیار نظر و حرف است و این بحث های ادبی بسیار باعث پیشرفت من هستند اما وقتی به حاشیه می روند خاطرم آزده میشود و متاسفانه بعضی ها جنگ راه می اندازند

        سپاس از حضورتان بانوی مهربان خندانک خندانک
        مسعود آزادبخت
        مسعود آزادبخت
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۲۳:۰۱
        مهربانوان شین بانو،ماهور ادیب
        و جناب سعادت نژاد عزیز
        عذرخواهی می کنم از حضورتان اگر باعث تکدر خاطرتان گشتم
        زین پس زیر اشعارتان نظری درج نخواهم کرد
        موفق باشید
        خندانک خندانک خندانک
        الناز حاجیان (مهربانی)
        الناز حاجیان (مهربانی)
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۳۲
        درودها بزرگوار
        اما من به عنوان یک زن سکوت را اینگونه توصیف میکنم
        نه به گوگل کاری دارم و نه به پندهایِ کوتاه وبلند دوستان دیگری
        زن زمانی سکوت میکند که در درونش جوششی برایِ عشق وجود تنداشته باشد
        سکوت یک زن یعنی پایان یک احساس
        ارسال پاسخ
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۵۲
        خندانک خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۲۸
        عرض سلام و ادب خدمت جناب آزاد بخت خندانک خندانک
        با احترام...بنده نقدتان در مورد اثر اول را نه تنها بی مورد بلکه غیر حرفه ای میدانم
        درست است سرچ کنید سکوت زن و هزاران مطلب بخوانید
        سرچ کنید تنهایی یک مرد و هزار مطلب بخوانید
        هزاران موسیقی و فیلم در رابطه با انها وجود دارد و من خودم می دانم
        اما شما چرا فقط ابتدای اثر را می خوانید
        ایا بخش خطرناک ترین سلاح های بشریت را نمی بینید؟؟
        ایا ان را هم سرچ کردید؟؟
        سرچ کنید خطرناک ترین سلاح های بشریت و ببینید ایا به جز تفنگ و نارنجک و موشک وو ..... چیز دیگری می بینید؟؟
        اینجاست که شاعر بین سکوت یک زن و تنهایی یک مرد و خطرناک ترین سلاح بشریت ارتباط برقرار می کند
        ارتباطی که سرچ در گوگل ان را برای شما اشکار نمی کند
        ایا شاعر باید بر اساس سرچ های عامیانه گوگل شعر بگوید؟؟
        این ارتباط انقدر مو شکافانه صورت گرفته که اگر مایلید همین جا بطور تمام و کمال برایتان شرح می دهم تا همه متوجه باشند
        با احترام به شما ... نقدتان کاملا غیر حرفه ایست
        از جناب عزیزیان هم سپاسگذارم که منصفانه نظراتشان را گفتند.... خندانک خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۰۰:۳۸
        عرض ادب و درود خدمت ادیبان ، اساتید ، شاعران و اعضای محترم سایت
        در رابطه با اثر اول توضیحی می دهم و این وظیفه من است که از اثرم دفاع کنم
        اثری که نه بی اساس است نه رایج است و نه با هر سرچ گوگل می توان ان را خواند
        .
        .
        زنها معمولا در بحث ها سکوت نمی کنند و از خودشان دفاع می کنند،از غرورشان دفاع می کنند
        زنها با کسانی که برایشان مهم هستند سر موضوعات مختلف بحث می کنند و معمولا اهل کوتاه امدن نیستند
        یک زن تا وقتی درد می کشد ان را فریاد میزند و اعتراض می کند،اما اگر به اوج غم و درد در وجودش برسد سکوت می کند
        وقتی کسی شنونده اش نباشد سکوت میکند و هرچه هست را درون خودش میریزد
        ادمی میشود که قبلا نبوده و چیزی برای از دست دادن ندارد
        همچین زنی بسیار خطرناک است و هرکاری از دستش بر می اید
        مرد ها معمولا انسان هایی هستند که رفیقان و دوستان زیادی دارند و با تنها ماندن سازش ندارند
        اصولا مردها در تنهایی بشدت ضعف از خودشان نشان می دهند
        مردها اهل خوشگذرانی های دوستانه اند و معمولا کار تیمی را هم بهتر از زنان انجام می دهند
        و یا حتی یک مرد تا وقتی معشوقه ش کنارش باشد تنها نیست و بعد از رفتن معشوقه تنها می شود
        تنهایی برای مرد سم است،مرد ها بعد از تنها شدن سردرگم میشوند..مردی که تنها میشود همه چیز را درون خود میریزد
        غمش را با خودش تقسیم میکند
        مردها دوست دارند یک فرد صمیمی داشته باشند و درد و دل کنند،ولی وقتی تنها میشوند دردشان در درونشان میماند
        همچین مردی هم عوض میشود و چیزی برای از دست دادن ندارد در نتیجه هر کاری از دستش بر می اید
        اساس من این است که خطرناک ترین سلاح ها چاقو و تفنگ و .. نیستند که باعث صدمه به جسم میشوند
        خطرناک ترین سلاح ها روح را نشانه میگیرند
        خطرناک ترین سلاح برای بشریت مرگ یک روح است
        مرد تنها و زن ساکت روحشان هدف گرفته شده و خودشان هدف همچین سلاحی هستند و بعد از مبتلا شدن به ضرر این سلاح خودشان هم این سلاح را به دست میگیرند و به دیگران اسیب می زنند
        چیزی که همواره شاهدش هستیم
        انسان های افسرده و کسانی که از درد روحی رنج میبرند به بقیه هم اسیب می رسانند
        به اصطلاح عقده هایشان را تلافی می کنند
        مرد تنها و زن ساکت مجهز به خطرناک ترین سلاح هستند
        آیا اصلا چنین سلاحی وجود دارد؟
        بله ، وجود دارد
        خوب در واقعیت خطرناکترین سلاح بشریت چیست که از بمب اتمی و سلاح های بیو شیمیایی و انواع بدتر آن خطرناکتر و نابود کننده تر باشد.؟؟؟؟
        "تفکر های وحشی"
        تحقیقات المانی ها روی مغز انسان را در جنگ جهانی دوم سرچ کنید که سربازان را از لحاظ احساسی بیرحم بار می اوردند که راحت قتل و کشتار کنند
        هیتلر چگونه این همه اشوب به پا کرد؟؟
        با ارتشی که انها را اموزش داد
        چه اموزشی؟؟
        انها را زیر نظر دکتران متخصص روانی و مجنون میکرد
        زنان و مردان را زیر ازمایش های روحی و روانی پرورش میداند
        بدون اینکه خودشان متوجه شوند بصورت تدریجی دچار مشکلات روحی می شدند
        این کار را با گرفتن معشوقه هایشان و تنها کردنشان انجام می داد
        زن ها را در سلول های انفردای هفته ها در سکوت زجر می داد
        میتوانید سرچ کنید
        هیتلر اینگونه اشوب به پا کرد
        ارتشی ساخت که تمام زندگی و احساسشان را باخته بودند...ارتشی از مرد های تنها و بی کس که احساسی در وجودشان نبود
        ارتشی که هر کار از دستش بر می آمد
        خطرناک ترین سلاح را شناختید؟؟؟؟؟
        حالا شما هزار بار سرچ کنید خطرناک ترین سلاح بشریت ببینم کدام یک از حرف ها و تشبیهات اثر من را برایتان ظاهر می کند....
        اسکندر مقدونی در زمان خودش و هیتلر هم در زمان خودش اشوب های بزرگی به پا کردند که جان انسان های زیادی گرفته شد
        حالا شما بگویید سلاح کدامشان خطرناک تر بود؟؟؟شمشیر و کمان یا توپ و تانک؟؟؟
        هیچکدام از این سلاح ها.....سلاح خطرناکی که هردو به ان مجهز بودند جنون بود....جنونی که بر اثر تنهایی یک مرد بوجود امده بود.. درباره زندگی شخصی هیتلر و اسکندر سرچ کنید و از تنهایی هایشان بخوانید
        یک تنفگ اگر به دست قاتل روانی باشد خطرناک است اما در دستان یک پلیس اینگونه نیست...

        موفق باشید
        .
        .
        رضا سعادت نژاد
        آهو محمدی
        آهو محمدی
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۰۰:۵۹
        درود جناب سعادت نژاد
        بنظرم که توضیحتان یک ارتباط بسیار زیبا را در اثرتان مشخص کرد
        نشان دادید که بی دلیل و بی اساس نمی نویسید و پشت هر نوشته ی شما مبحثی طولانی و عمیق خوابیده خندانک خندانک
        شاید هیچکس از کسانی که تا کنون اثر اول را خوانده اند به عمق ان پی نبرند ولی مطمعنم بعد از خواندن توضیحتان متحیر می شوند خندانک
        بسی باهوش و با استعداد هستید خندانک خندانک
        موفق باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        سیاوش آزاد
        سیاوش آزاد
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۰۱:۲۶
        سلام به تنهایی و سکوت از منظر دیگری تامل فرمایید آنگاه آن دو را بهترین هدیه هستی خواهید دانست
        ارسال پاسخ
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۰۱:۴۰
        بله جناب ازاد کاملا درست می فرمایید خندانک خندانک
        البته به هر موضوعی می توان با زاویه دید های مختلفی نگاه کرد و من اگر این زاویه دید را برگزیدم بخاطر این بوده که هنرم در این زاویه برای نوشتن شکوفا شد
        ماهور محمدی
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲
        تنهایی یک مرد و سکوت یک زن
        خطرناک ترین سلاح بشریت اند
        حق ترین جمله خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۳۷
        درود بانو محمدی
        سپاس از حضورتان خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ریحانه حجازی(ریحان)
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵
        سلام و درود بر شما جناب سعادت نژاد
        بسیار زیبا خندانک 👌🏻
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۳۸
        سپاس ریحانه بانو
        موفق و سربلند باشید خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ژکا گرجاسی
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲
        سلام بر رضای همیشه در صحنه
        خوب از پس سبک های جدید بر میای روله
        تنت آزا با ، تمارزو دیین ریتیم
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۴۱
        سلام سلام پسر خوشتیپه و .... سایت خندانک خندانک
        داداش فارسی ترجمه کن بفهمیم فحش ندادی خندانک
        ارسال پاسخ
        ژکا گرجاسی
        ژکا گرجاسی
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۱۹
        اون و... چی بود دیگه؟! کنجکاو شدم
        انشالله در تلگرام خدمتت می رسم و ترجمه رو بهت میگم
        اینجا نمیشه ، حساب کاربری مو می بندن خندانک خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۰۰
        باش باش خندانک
        الناز حاجیان (مهربانی)
        الناز حاجیان (مهربانی)
        سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۴۲
        خدمتتون عرض کنم ترجمه میکنم لهجه یِ شیرینِ بانگ لر را
        خیلی خوب سبک های جدید رو ازپسشون بر میای با این سن کمت آفرین فرزندِدوستداشتنیِ من خندانک
        آزا میشه رها شدن
        آخریو فکرکنم مختصِ خودِ آقایِ گرجاسی باشه چون ترجمه اشو نمیدونم خندانک خندانک خندانک
        شیما جریده
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۳۵
        درود جناب سعادت
        مثل همیشه عالی خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۴۱
        سپاس شین بانو همیشه همراه خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۴۴
        ای فروغ ما نو. خورشید تابان یا علی

        واژه های ناب. قران معنی. عرفان. یاعلی

        لا فتی الا لا سیف لا دالفقار

        نه خدا توانمش خواند

        نه بشر توانمش گفت

        متحیرم چه نامم

        شه ملک لا فتی را
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۴۲
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        آهو محمدی
        آهو محمدی
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۲
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدي حسنلو
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۰۱
        سلام
        دست مریزاد
        سومی دوست داشتم
        اما به نظر شخصی ام گاهی ارتفاع اراده
        سبب ترس از ارتفاع و هزار چیز دیگر میشه

        روزت مبارک مرد خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۴۴
        سلام و درود خندانک
        بله نظریه شما هم جالب است خندانک
        والا من که هنوز مرد نیستم روز مرد بر شما مبارک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        آهو محمدی
        آهو محمدی
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۲
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        آهو محمدی
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۳۷
        درود جناب سعادت نژاد
        مثل همیشه عالی
        فکرتان داعم درحال پرواز است خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۴۵
        سپاس اهو بانو خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        اميرحسين علاميان(اعتراض)
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۴۳
        درود بر شما
        البته تنهایی و سکوت همیشه لازم است
        قلمتان سبز خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۵۲
        درود جناب علامیان
        بله درست است خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد باقر انصاری دزفولی
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۱۵
        شاعر بزرگوار
        قلمتان همیشه جاودان بادا
        هزاران درود
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۱۷
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        آرمین پرهیزکار
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۰۳
        درود رضا جان
        عالی و اندیشمندانه سرودی رفیق
        لذت بردم..احسنت خندانک خندانک خندانک
        قلمت همواره مانا و گویا خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۱۳
        سپاس ارمین خوش ذوق و شاعر خوب
        ممنون که نظر دادی پسر
        سالم و سلامت باشی خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        تکتم حسین زاده
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۴۹
        درود جناب سعادت نژاد🌹جملات بسیار با مفهوم و زیبایی خلق کردید🌹روزتان مبارک
        پاینده باشید
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۵۸
        سپاس بانو زیبایی در نگاهتان است خندانک خندانک
        سالم و سلامت باشید در پناه حق
        ارسال پاسخ
        بهروز ابراهیمیان
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۴:۲۸
        باعرض ارادت٫عالی سرودید
        شاعر بزرگوار
        قلمتان همیشه جاودان باد
        همیشه سربلند وبرقرار باشید خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۱۴
        سپاس جناب ابراهیمیان خندانک خندانک خندانک
        مانا و شاد باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        مجیدنیکی سبکبار
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۴۰
        با سلامی گرم و با صدها درود
        آمدم، خواندم من این زیبا سرود
        مهر آن بر دل نشاندم همچو رود
        آفرین بر شاعرش
        ======================
        منتظر اورا که پاید دفترم
        با حضورش بر نهد منت سرم
        خواند او شعرم فزاید باورم
        نقد هم سازد چه خوب
        ======================
        یک ستارک چون که هستی، شاعری
        یک ستارک گر به خواندن حاضری
        کسری از آن سه که گوید قادری
        برسرودن شعر ناب
        ======================
        این سروشم مثل کارتی مشترک
        راه جو بر هرگلی چون شاپرک
        کو کشد بر هر سرودی نو سَرَک
        گر دل آزارت شده گو برکَنَم
        ======================
        * خندانک * خندانک * خندانک
        برای نقد سروده ات بر می گردم
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۱۴
        درود استاد سبکبار مهربان خندانک
        بله حتما منتظرم خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سارا خوش روش
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۳۱
        عالی ،بسیار ژرف و قابل تأمل،درود بر شما خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۱۵
        سپاس بانوی مهربان خندانک خندانک
        لطف کردید خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        زلیخا رامیار،امید سحر
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۰۰
        درود بر شما موفق باشید انشاالله
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۵:۵۹
        درود جناب خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        شیما جریده
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۵۳
        سلام مجدد جناب سعادت نژاد عزیز
        هر سه اثر خیلی عمیق و خلاقانه گفته شدن خندانک خندانک
        اولی و سومی اصلا گنگ نبودن و من همون برداشتی رو داشتم که خودتون گفتین خندانک خندانک
        ولی به شخصه دومی رو قشنگ متوجه نمیشم خندانک
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶:۰۶
        درود شین بانوی مهربان و ادیب که دوباره لطف کردید و نظر دادید خندانک خندانک خندانک
        بله اثر سوم کاملا واضح است و بعضی دوستان گفتند شاهکار و برخی هم گفتند مبهم
        اثر اول را هم برخی گفتند مبهم و برخی گفتند جای کار دارد ولی عمیق است
        گویا کاملا به سلیقه و برداشت شخصی مربوط است
        اما اثر دوم را تقریبا همگی اثر خوبی دیدند
        برای خندیدن یک شوخی
        و برای گریستن دو شوخی کافی است
        منظور این اثر زیاده روی در شوخی کردن است که باعث ناراحتی می شود و در کل مفهوم تعادل و میانه روی در هر کاری را می دهد...ممکن است با شخصی سر موضوعی شوخی کنیم و او بخندد و خوشش بیاید اما شاید تکرار این شوخی باعث رنجش او بشود
        خیلی خوشحال شدم دوباره پا به صفحه ام گذاشتید شین بانوی لر،دوست عزیزم
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        شیما جریده
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۴۴
        منم همینو برداشت کردم
        ولی با شک
        ممنونم 🙏🤍
        سیاوش آزاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۳۹
        سلام اثر دوم اینگونه به نظرم رسیده بود که زیاد خندیدن گاه موجب می شود اشک از چشمان انسان بیاید
        ارتفاع اراده تعبیری زیبا
        اگر تنهایی و سکوت را یکی یا دو روی یک سکه بدانیم کلمه مفرد سلاح شاید صحیح باشد مثلا علم و قدرت سلاح بشر است
        البته اینکه آثار چقدر به کلام مخیل یا شعر نزدیکند و یا دور امر دیگریست
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۵۳
        عرض سلام و ادب جناب آزاد
        تعبیرتان از اثر دوم جالب بود
        سپاس از حضورتان خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        روح اله سلیمی ناحیه
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۱۷
        با احترام
        بیت ابتدایی که نیازی به شعر نبود
        رایجترین حرفیست که همه شنیده اند
        سکوت زن یا تنهایی مرد
        قسمت دوم که نه بیت میباشد نه دلنوشته
        تاسف اینجاست که این فرهنگ را داریم وارد شعر میکنیم
        کجا و کدام کتاب
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۵۲
        درود جناب سلیمی
        اثر ابتدایی که اصلا شعر نبود که بیت باشد
        نثری از دفتر خرف های قلمبه سلمبه
        واقعا رایج ترین حرفی است که همه شنیده اند؟؟؟
        نمی دانم اگر اینقدر رایج است چرا دو شب است در تلگرام داریم با استاد سبکبار روی ان بحث می کنیم و اگر نمی دانید این بحث حتی مصداقی از اعمال هیتلر در جنگ جهانی بوده
        قسمت دوم را هم برای شین بانو شرح دادم می توانید ببینید
        فرهنگ را وارد شعر نمی کنیم
        شعر جلوه ای از فرهنگ است
        شعر خود فرهنگ است
        سپاس از درج نظرتان خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        روح اله سلیمی ناحیه
        روح اله سلیمی ناحیه
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۴۶
        گوشی دستته بزن سکوت زن سرچ کن
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۰۴
        واقعیتش با لبتاب در این سایت هستم و سرچ می کنم حتما
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        روح اله سلیمی ناحیه
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۱۹
        قسمت سوم هم هیچی دیگه
        بسیار زیبا و بسیار عالی سروده اید
        درود بر شما و خردو اشعارتا⁦👏🏼⁩⁦👏🏼⁩🌺🌺🌺🌺🌺🌺
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۵۲
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        روح اله سلیمی ناحیه
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۵۰
        و همچنین تنهایی یک مرد
        چی نوشتی را ببین
        قبل از تخریب و شخم زدن کسی ابتدا یکم فکر کن
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۰۰
        شما درست میگویید خندانک
        ارسال پاسخ
        الناز حاجیان (مهربانی)
        جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۴۹
        زن ها سکوت نمیکنند
        آنها حتی در پیله یِ تنهایشان
        در درونشان هر روز واژه ها را پرواز میدهند
        زنها وقتی سکوت میکنندکه دیگردرونشان برایِ کسی
        نجوشد...
        موفق باشیدبزرگوار خندانک خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۱:۱۴
        درود بانو دقیقا هدفم را از نوشته ام بیان کردید خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        الناز حاجیان (مهربانی)
        جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۵۲
        بارها پریدن از ارداه ام سِبقت گرفت
        وقتی به سقوط نیندیشیدم خندانک خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۱:۱۴
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        الناز حاجیان (مهربانی)
        جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۵۵
        خنده ایی که خود درآن شریک باشی برایِ لبهایت بارها
        خندیدن را وصله میزند برخود
        اما چه دردیست که درجمعی حضورداری و بر تو برایِ تمسخرِ کوربینیِ خود خنده کنند
        وتو نیز در وجودت بارها فرو بریزی و از خندیدن ها نفرت به وجودت گره زنی خندانک خندانک
        خندانک
        درودبرشما بدرخشید برای شعروادب


        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۰۴
        سپاس بانو خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد علي واشقاني ( باران )
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۵۳
        درود جناب آقاي سعادت نژاد عزيز و دوستان ادب دوست من . خندانک خندانک
        حقيقتش من معتقدم( آقاي سعادت نژاد جوان عزيز ما ) اين شوخي هاي شعري را بيان نموده اند تا اندكي از فضاي خشك و بي روح قالبها و چهارچوبهاي رايج خارج شويم . البته با رعايت اصول ادب . خندانک خندانک
        اما نمي دانم چرا اينگونه فرض شده است كه بايد دوباره در چهارچوبهاي سخت تري گرفتار شويم كه مثنوي هفتاد من نيز براي رهايي از آن كافي نيست . .
        اصولا معتقدم اگر با اين ديد حركت مي كرديم تا اينجاي كار شايد دهها شوخي ناب ادبي ، از تمامي عزيزان به فراخور ، شاهد بوديم و حتي مي آموختيم . خندانک خندانک
        و اگر لازم بود در جاي ديگر براي هر كدام يا بعضي بحث مي كرديم .. خندانک خندانک
        بياييم راحت تر ببينيم ، بنويسيم و همراه باشيم . دوستي و نشاندن خنده بر لب يك موهبت و توفيق الهي ست .
        و حالا در همينجا به شما قول مي دهم كه حداقل در ده شعر ارسالي اينجانب ( در آينده ) فقط طنز تقديم شما بزرگواران خواهم كرد .
        البته تعداد اشعار طنز اينجانب آنچنان زيادست كه اگر يكسال هم به فراخور زمان و مكان ارسال طنز نمايم باز هم توان بيشترش خواهد بود . خندانک خندانک خندانک
        دوستي هايمان پايدار و شادي هايمان بي قرين به فضل حضرت حق . خندانک خندانک .
        احسان کریمیان علی آبادی
        احسان کریمیان علی آبادی
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۰۱
        خندانک
        ارسال پاسخ
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۱۹
        بسیار به حق و به جا فرمودید خندانک خندانک خندانک
        قطعا منتظر اشعارتان هستم
        سپاس از حضورتان خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        احسان کریمیان علی آبادی
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۰۱
        درود
        زیبا و جالب بودند
        شاد و پیروز و سلامت باشید
        خندانک خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۱۹
        سپاس جناب خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱
        برای پریدن
        ارتفاعِ
        اراده مهم است
        عالی بود خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۴۳
        سپاس بانو ناطق خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۳۹
        درود بر شما
        جملات زیبایی خلق کردید
        لذت برم خندانک خندانک
        رضا سعادت نژاد
        رضا سعادت نژاد
        سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۰۳
        سپاس بانو خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        4